توضیحات کامل

گیاهی است که بومی جنوب شرق آسیا است. هل درختی است از خانواده زنجبیل به صورت وحشی و پرورشی در مناطق کوهستانی و در سایه درختان می‌روید. ارتفاع درخت ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر و بعضی‌ها دارای اعضاء چوبی تا ۳ متر ارتفاع و شاخه‌های هوایی و برگ‌های متناوب نوک تیز با گل‌های ریز سفید مانند گل باقلا و میوه ان کوچک ناشکوفا (پوشینه دار) بقدر بند انگشت با پوست تیره رنگ و دانه‌های متعدد می‌باشد.

هل سیاه هم از از همین خانواده محسوب می‌شود، اما استفاده آن به‌عنوان ادویه در ایران بیشتر به صورت هل سبز است. اما در خارج از ایران این گیاه در اشکال مختلفی اعم از پودر و روغن ارائه می‌شود که در مصارف گیاه‌پزشکی و صنایع غذایی کاربرد دارد. هل به چای عطر ویژه‌ای می‌بخشد و طرفداران زیادی دارد همچنین در ساخت لیکور بخصوص لیکورهای شیرین همچون لیکور موز و لیکور به مصرف شایان توجهی دارد.

هل به بهبود سلامت گوارشی کمک می کند و مانع برخی بیماری های جدی مانند سرطان می شود ، همچنین به درمان دیابت و درمان افسردگی نیز کمک می کند اما این تنها خواص هل سبز نیست و فواید قابل توجهی در این ریز خوش عطر وجود دارد

می توان از هل در آشپزی ها علاوه بر عطر و طعمش، برای افزایش هضم نیز استفاده کرد. هل نیز متابولیسم را تحریک می کند، و خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد.هل باعث تحریک ترشح اسید صفراوی در معده می شود که به هضم کمک می کند و همچنین از بیماری های دستگاه گوارش مانند رفلکس اسید، سوزش سر دل، اسهال، و غیره جلوگیری می کند.

خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند سلامت قلبی را تقویت کند. هل همچنین حاوی فیبر است، مواد مغذی که می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند و می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و این برای قلب مفید است ، در این مورد هل سیاه مفید تر از هل سبز است.

هل به عنوان یک درمان سرطانی طبیعی شناخته شده است ؛ این ادویه را می توان برای جلوگیری، تاخیر و حتی معکوس سرطان استفاده کرد.هل همچنین باعث کاهش التهاب کلیه می شود که رشد سلول های سرطانی را مهار می کند و باعث از بین رفتنشان می شود.

بسته بندی های 1۰ گرمی مناسب جهت نگهداری در داخل قفسه میباشد و از نفوذ رطوبت جلوگیری میکند بهتر است هل را در ظروف دربسته و دور از نور مستقیم خورشید قراردهید.

ارسال نظر

;