توضیحات کامل

گُلپَر گیاهی گلدار است که گل آن شبیه سکه سفید رنگ می باشد و دانه های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می شود. ادویه ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می کنند و احساس سیری در فرد ایجاد می کنند و موجب می شوند که افراد کمتر غذا بخورند. ادویه ها باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب تر می کنند.

گلپر از جمله ادویه هایی است که خواص زیادی برای بدن دارد و به کاهش وزن و کاهش چربی های شکم و پهلو کمک می کند. در گیاه گلپر نوعی اسانس روغنی و فرار نیز وجود دارد که از گرد آن برای معطر ساختن بعضی غذاها استفاده می شود.

انواع گلپر :

گلپر دو نوع است

1. نوع خوشبو که به آن گلپر و کولاپر می گویند. این نوع در همه کوهستان های ایران مخصوصا دامنه البرز و قسمت های شمالی شمیران، گچسر، رودبار قصران، جاده شمشک و مغرب ایران به عمل می آید.

2. نوع دوم که انجدان بدبو است که به آن گیاه آنغوزه، گیاه انگژد، گیاه انگشت گنده، گیاه حلتیت منتن و گیاه حلتیت سیاه می گویند. این نوع آن در جنوب شرقی ایران، استان فارس و کوه های خراسان به طور خودرو به عمل می آید که از صمغ آن آنغوزه و انگژد نام دارد، جهت صادرات استفاده می کنند.

خواص گلپر برای لاغری و کاهش وزن

برای لاغری باید اشتهای کاذب شما کنترل شود. یکی از مهم ترین علت های اشتهای کاذب، سرد بودن طبع معده است. مصرف گلپر به دلیل طبیعت گرم آن می تواند اشتهای کاذب را کنترل کند.

استفاده از مواد چربی سوز روند آب شدن چربی ها به ویژه در ناحیه شکم و پهلو را تسریع می کند اما چنانچه بارها در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره شد بهتر است از چربی سوز طبیعی که عوارضی برای بدن نداشته باشد ، برای لاغری استفاده کنید . یکی از چربی سوزهایی که برای لاغری بدون عوارض می باشد ، چای گلپر است، به همین دلیل نوشیدن یک فنجان چای گلپر پس از ورزش، باعث افزایش چربی سوزی می شود.

بسته بندی های 8۰ گرمی با نوع ایستایی و نایلون داخل آن مصرفی بوده و مناسب جهت نگهداری در داخل قفسه می باشد.

ارسال نظر

;