توضیحات کامل

مویز (Currant) نوعی خشکبار بسیار خوش‌طعم است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. استفاده از مویز در کیک، مربا و سایر غذاها طعم بسیار لذیذی به آنها می‌دهد. مویز سرشار از آهن، آنتی اکسیدان و فیبر است و با مصرف آن مواد مغذی فوق‌العاده عالی به بدن‌تان می‌رسد.

مویز و کشمش آفتابی و کشمش پلویی خویشاوند یکدیگرند. این میوه‌های خشک از گونه‌های مختلف انگور حاصل می‌شوند. از میان این سه نوع خشکبار، مویز کمیاب‌ترین آنهاست. مویزِ کاملا سیاه و قرمز طعم نسبتا ترشی دارد و برخلاف کشمش‌های تیزابی و آفتابی که از انگور‌های درخت مو به دست می‌آیند، از انگورهای بوته‌ای حاصل می‌شود. مویز بی دانه اعلا از بهترین مویزهای موجود در بازار ایران می باشد.

خواص مویز

1. منبع مواد مغذی

مویز به‌طورِ طبیعی سدیم کمی دارد و عاری از چربی و کلسترول است اما مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد. مویز سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است. همچنین این خشکبار منبع خوبی از فیبرهای رژیمی و همچنین آنتی‌اکسیدان است.

۲. سرشار از انرژی

مصرف ۱۰۰ گرم مویز ۱٫۱۸۴ کیلوژول یا ۲۸۳ کیلوکالری انرژی به شما می‌دهد. همچنین در این مقدار مویز ۷۴ گرم کربوهیدرات وجود دارد و در هنگام کار و فعالیت، که به انرژی بیشتر نیاز دارید، این مقدار کربوهیدرات ایدئال است. می‌توانید مویز را هر روز با غلات صبحانه بخورید یا آن را در مواد کیک بریزید و بدین ترتیب هر زمان که به انرژی نیاز داشتید از آن کیک بخورید.

3. حفظ انرژی بدن

مویز حاوی انواع ویتامین‌های B است و می‌تواند شما را در طول روز پرانرژی و سرزنده نگه دارد. همان طور که می‌دانیم، ویتامین B نقشی مهم در تبدیل غذا به سوخت دارد و مویز، به‌دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین B، می‌تواند در این تبدیل به شما کمک کند و شما را پرانرژی نگه دارد.

4. منبع خوب پروتئین

مویز حاوی پروتئین هم هست و از بدن، به‌ویژه زمانی‌که می‌خواهید ماهیچه‌های‌تان را تقویت کنید، به‌خوبی حمایت می‌کند. مصرف مویز، به‌عنوان تنقلات روزانه، سرعت عضله سازی را افزایش می‌دهد. برای گیاهخواران، مویز منبع خوب پروتئین است.

5. سرشار از ویتامین

مویز علاوه بر ویتامین B سرشار از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K است. ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن ضروری است، ویتامین E برای سلامت سلول‌های بدن لازم است و ویتامین K ساختار استخوان‌ها را به‌خوبی حفظ می‌کند. با مصرف روزانهٔ مویز، پس از مدتی کوتاه، از تغییرات مثبت در بدن‌تان حیرت‌زده می‌شو

انواع کشمش مویز در ایران

در کشورمان به صورت کلی ۳ نوع کشمش مویز بیشترین فروش و عرضه را به خود اختصاص می دهند.

• کشمش مویز ازبک  بی هسته
• کشمش مویز افغان بی هسته
• کشمش مویز ایرانی بی هسته و هسته دار

مویز ایرانی ممکن است قرمز یا سیاه باشد ولی دو مورد اول همگی مشکی و سیاه می باشند. اکثر مویزهای ایرانی نیز هسته دار می باشند و درصد کمی نیز بی هسته تولید می شوند.

بسته بندی های مویز زرخواه با جدیدترین متد روز بسته بندی میشود و از بهترین و به روز ترین مواد بسته بندی جهت محافطت محصول در وزن 350 گرم تولید می گردد. قبل از بسته بندی نهایی کلیه مویز ها جهت جداسازی مویزهای تیره و برگها و ساقه های بجا مانده از فرایند خشک کردن عملیات سورتینگ به صرت دقیق انجام می شود. نوع وکیوم این بسته بندی کاملا مناسب مویز و خشکبار می باشد در  این نوع بسته بندی با استفاده از روش وکیوم هوای داخل بسته خالی شده و به جای آن درصد زیادی گاز ازت توسط دستگاههای اتوماتیک به بسته تزریق شده و بلافاصله درب بندی می گردد تا تازگی و طراوت زرشک را تا لحظه مصرف حفظ نماید
یکی از مهمترین مسائلی که در کیفیت محصول نهایی در این شرکت در نظر گرفته می شود استفاده از ماشینهای یخچال دارو انبارهای مجهز به سردخانه برای نگهداری محصولات نهایی می باشد

ارسال نظر

;