توضیحات کامل

زرشک درختچه‌ای تیغدار به طول ۱ تا ۵ متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌است.

خواص زرشک

از خواص زرشک برای درمان التهاب و بهبود انواع عفونت‌ها در بدن استفاده می‌شود. زرشک در بهبود عفونت مثانه، عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دستگاه گوارش مؤثر است. تأثیر میوه‌ی زرشک در مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری از ریشه‌ی آن بیشتر است. زرشک به بهبود گلودرد، گرفتگی بینی، درمان سینوزیت و بهبود برونشیت و برخی دیگر از ناراحتی‌های رایج دستگاه تنفسی کمک می‌کند. از دیگر خواص زرشک این است که به درمان عفونت‌های ناشی از قارچ پوستی نیز کمک می‌کند.

زرشک سرشار از آنتی اکسیدان است و با بیش از شصت نوع زرشک بومی در ایران به عمل می آید که مرغوب ترین زرشک مربوط به منظقه قائنات و خراسان جنوبی است.

زرشک پفکی مرغوب ترین نوع زرشک است که به روشی خاص خشک می شود.

با توجه به اینکه مهمترین مساله در محصول نهایی زرشک روشهای انبارداری و نوع بسته بندی می باشد در فرایند خرید و تولید شرکت زرخواه زرشکهای تهیه شده از مزارع منتخب در جنوب خراسان در انبارهای استاندارد با شرایط دمایی مناسب تهیه و نگهداری می شود.

بسته بندی های زرشک زرخواه با جدیدترین متد روز بسته بندی می شود و از بهترین و به روز ترین مواد بسته بندی جهت محافظت محصول تولید می گردد.

قبل از بسته بندی نهایی کلیه زرشک ها جهت جداسازی زرشکهای پوچ، زرشکهای تیره و برگها و ساقه های بجا مانده از فرایند خشک کردن عملیات سورتینگ به صورت دقیق انجام می شود.

نوع وکیوم این بسته بندی کاملا مناسب زرشک می باشد در  این نوع بسته بندی با استفاده از روش وکیوم هوای داخل بسته خالی شده و به جای آن درصد زیادی گاز ازت توسط دستگاههای اتوماتیک به بسته تزریق شده و بلافاصله درب بندی می گردد تا تازگی و طراوت زرشک را تا لحظه مصرف حفظ نماید

یکی از مهمترین مسائلی که در کیفیت محصول نهایی در این شرکت در نظر گرفته می شود استفاده از ماشینهای یخچال دارو انبارهای مجهز به سردخانه برای نگهداری محصولات نهایی می باشد.

ارسال نظر

;