آلو بخارا چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

آلو بخارا چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

آلو بخارا چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

آلو و آلو بخارا دارای خواص زیادی هستند. آلو بخارا یک میوه بسیار خوشمزه است که می تواند باعث بهبود اختلالات گوارشی، یبوست و دیابت شود. طبع آلو بخارا سرد و تر می باشد و به همین دلیل می تواند سردرد و حرارت بدن را کاهش دهد.

درمان اختلالات گوارشی

در آلو ترکیبات سوربیتول و ایساتین وجود دارد و موجب تنظیم سیستم گوارش می شود و یبوست را هم رفع می کند. منبع بسیار مناسب برای ویتامین سی می باشد و ویتامین سی که در آلو وجود دارد در مقابل عامل های عفونی تقویت و با التهاب و رادیکال های آزاد به خوبی مقابله می کند.

افزایش سلامت قلب و عروق

آلو موجب حفظ سلامت قلب می شود. این میوه دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که ما را از شر رادیکال های آزاد رها می کند و اجازه نمی دهد کلسترول اکسید شود. اکسیداسیون کلسترول برای رگ های خونی خطرناک می باشد و احتمال دارد در آخر باعث ایجاد بیماری های قلبی، مانند کلسترول بالا و سکته ی قلبی شود. ویتامین سی که در آلو وجود دارد از بروز مشکلات قلبی در بیماران دیابتی پیشگیری می کند.

مبارزه با سلول‌های سرطانی

بر اساس برخی از تحقیقاتی که صورت گرفته است آلو می تواند از بعضی از سرطان ها مانند سرطان های سینه، روده و مجازی تنفسی جلوگیری کند. رنگدانه های آبی قرمز که در گوشت این میوه وجود دارد به آنتوسیانین معروف هستند، رادیکال های آزاد را دفع و در آخر از بدن در برابر سرطان به خوبی محافظت می کنند. ویتامین آ که در آلو وجود دارد از سرطان های دهانی پیشگیری می کند. مخصوصا برای مقابله با سرطان سینه، آلو بسیار مثمر ثمر است. قدرت آنتی اکسیدانی این میوه و فیتونوترینت های (مواد مغذی گیاهی) این میوه پیشرفت سلول های سرطان سینه را با توقف رو به رو می کنند و هیچ آسیبی هم به سلول های سالم نمی رسانند.

متناسب نگهداشتن حد کلسترول

آلو بخارا دارای پتاسیم می باشد و پتاسیم عنصر مهمی در مایعات بدن و سلول ها به حساب می آید و فشار خون و ضربان قلب را به خوبی کنترل می کند. پتاسیم اجازه نمی دهد که پلاکت های خون لخته شوند و در آخر از تصلب شریان ها، فشار خون بالا، سکته و بیماری های کوروناری قلب پیشگیری می کند. فشار خون را هم در سطح مناسبی نگه می دارد. فیبری که در آلو وجود دارد میزان کلسترول خون را با کاهش رو به رو می کند. آلو ویتامین بی 6 دارد که از بالا رفتن سطح هوموسیستئین جلوگیری می کند و امکان حمله ی قلبی را با کاهش رو به رو می کند.

ملینی طبیعی است

آلو و آلو بخارا دارای ملین های طبیعی بسیار تاثیرگذاری هستند و موجب می شوند که شکم شما به خوبی و منظم کار کند.

کاهش خطر از بین‌رفتن لکه‌ زرد

لکه ی زرد یا ماکولا (Macula): بخشی از شبکیه چشم می باشد که بیشترین حساسیت را نسبت به نور دارد و باعث دید مستقیم و واضح می شود. لکه ی زرد برای کارهای دقیق مانند خواندن و رانندگی بسیار ضروری است.

بهبود جریان خون

آلو و آلو بخارا باعث می شوند که جذب آهن توسط بدن به خوبی افزایش پیدا کند، چون این میوه سرشار از ویتامین سی می باشد. بدن برای تولید سلول های خونی به شدت به آهن موجود در آلو نیازمند است. آهن موجب می شود که گردش خون با بهبود رو به رو شود و اجازه نمی دهد که بدن با کم خونی دچار شود.

کاهش وزن

آلو سموم را از بدن به خوبی می زداید و از یبوست هم پیشگیری می کند و بصورت طبیعی وزن بدن را با کاهش رو به رو می کند. این میوه حاوی فیبر و آنتی اکسیدان فراوانی است و هر دو این موارد موجب هضم راحت تر و سوخت و ساز بهتر بدن می شوند. همینطور این میوه دارای اسید سیتریک است که اجازه نمی دهد عضلات با گرفتگی رو به رو شوند و بدن احساس خستگی کند. عملکرد کبد و روده ها را تقویت می کند. بخاطر همین خوردن آلو یا نوشیدن آب آلو بصورت منظم باعث بهبود کاهش وزن در شما می شود.

بهبود دیابت

آلو دارای گلوکز کمی است و بخاطر همین خورد آن قند خون را به خوبی کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به خوبی کاهش می دهد. فیتونوترینت های (مواد مغذی گیاهی) که در آلو وجود دارد بعد از خوردن غذا، موجب کنترل انتشار گلوکز در بدن می شود و میزان انسولین خون را در بین وعده های غذایی تنظیم می کنند. به همین دلیل به کسانی که دچار دیابت هستند پیشنهاد می شود که آلو را در رژیم غذایی خود قرار بدهند چون این میوه وضعیت را بدتر نمی کند و همینطور موجب سالم ماندن بدن می شود.

ارسال نظر

;