آشنایی با فواید و عوارض استفاده از فلفل قرمز

آشنایی با فواید و عوارض استفاده از فلفل قرمز

آشنایی با فواید و عوارض استفاده از فلفل قرمز

فلفل قرمز همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم دارای فواید زیادی برای بدن است که یه تعداد را هم در این مقاله قرار است بگوییم و همینطور به عوارض استفاده زیاد از آن هم پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

فواید فوق العاده فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای چه ویتامین و ترکیبات گیاهی است؟

خاصیت ضدخونریزی فلفل قرمز

از اصلی ترین فواید فلفل می توان به خاصیت ضد خونریزی آن اشاره کرد. در بعضی از نقاط دنیا، در موارد اورژانسی برای قطع کردن خونریزی از فلفل استفاده می کنند.

بهبود زخم و جراحت

یکی دیگر از فواید بی نظیر فلفل اثر ضد التهاب آن می باشد که موجب بهبود هر نوع جراحت و زخم می شود.

فلفل قرمز برای هضم غذا

اگر از فلفل قرمز مصرف کنید به معده کمک می کند فرآیند هضم غذا را بهتر انجام دهد.

کاهش اشتها و لاغری

برای کاهش اشتها می توانید از فلفل قرمز بهره ببرید و در رژیم غذایی کاهش وزن آن را مورد استفاده قرار دهید.

خاصیت ضد اسپاسم

فلفل قرمز دارای خاصیت ضد اسپاسم است و در موارد قفل شدن فک ها بسیار تاثیرگذار به حساب می آید و برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید می باشد. همینطور فلفل قرمز جهت رفع گرفتگی عضلات معروف به دراج شدن بسیار تاثیرگذار می باشد.

جلوگیری از یبوست

اگر به غذای خود مقداری گرد فلفل قرمز اضافه کنید از یبوست پیشگیری می کند چون حرکت دودی شکل روده ها را با تحریک رو به رو می کند.

بهبود سرما خوردگی

برای بهبود سرما خوردگی می توانید از مقدار زیادی فلفل قرمز استفاده کنید تا سریع تر سرما خوردگی تان رفع شود.

تسکین سرفه های شدید

فلفل قرمز در جهت بیرون انداختن اخلاط بسیار تاثیر گذار است و در بیماری تنفسی اخلاط زایدی را به خوبی دفع می کند و موجب رفع سرفه می گردد.

تسکین برونشیت مزمن

بهترین دارو برای ریه، فلفل قرمز می باشد و از آن برای پیشگیری از برونشیت مزمن و امفیزما استفاده می شود.

بهبود آسم

اگر کسانی که به آسم مبتلا هستند به فلفل قرمز آلرژی نداشته باشند با استفاده از آن می توانند از حمله های خفگی پیشگیری کنند.

درمان اسهال خونی

بهترین محرک برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی، فلفل قرمز است.

ضد عفونی کننده حلق

برای ضد عفونی کردن حلق می توانید فلفل قرمز را غرغره کنید.

ضد احتقان

فلفل قرمز ضد احتقان است و جهت رفع احتقان های حاد در بیماری های ذات الریه و ذات الجنب موثر واقع می شود و همینطور به حل شدن لخته های خون کمک زیادی می کند.

رشد موهای سر

فلفل قرمز یا تند معروف به چیلی موجب افزایش جریان خون در پوست سر می شود و همین موضوع به رشد موهای سر کمک فراوانی می کند.

مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی:

توصیه می شود که در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان، مادران اصلا از فلفل قرمز استفاده نکنند چون بعد از تولد، نوزاد قادر به هضم کردن این ماده غذایی در شیر مادر نخواهد بود و به مرور دستگاه گوارش نوزاد می تواند این قبیل از مواد غذایی را هضم کند.

عوارض فلفل قرمز

بصورت کلی، فلفل قرمز یا تند نباید توسط شخصی که به مشکلات التهابی غشا مخاطی مبتلا هست مخصوصا کسی که به اختلالات گوارشی مانند برگشت اسید یا زخم گوارشی، مورد استفاده قرار گیرد. اما تاثیرات جانبی فلفل قرمز فقط محدود به سیستم گوارشی نمی باشد. عناصر فعال بیولوژیکی در فلفل قادر هستند بر دهان، پوست، چشم ها و چندین سیستم و اندام های دیگر با توجه به شرایط سلامتی بدن یا حساسیت های موجود تاثیر گذار باشند. در ادامه تاثیرات جانبی فلفل قرمز خام را توضیح داده ایم:

1) فلفل تند برای بواسیر و هموروئید اصلا مناسب نمی باشد.

به عنوان یک قاعده کلی, همه غذاهای تند برای بواسیر مناسب نمی باشند.

2) موجب تحریک معده و بدتر شدن گاستریت می شود.

کپسایسین و عناصر دیگر موجود در فلفل قرمز، غشاهای مخاطی را با تحریک رو به رو می کنند و آن ها را بصورت مستقیم در تماس مستقیم قرار می دهند. خوردن فلفل تند به میزان زیاد باعث بدتر شدن گاستریت می شود و همینطور تهوع، استفراغ و اسهال را با خود به همراه دارد. فلفل قرمز برای کسانی که زخم معده دارند اصلا مناسب نمی باشد.

3) موجب ایجاد سوزش سر دل و بدتر کردن برگشت اسید می شود.

فلفل قرمز تند باعث ایجاد سوزش و برگشت اسید معده می شود، پوشش معده را با تحریک رو به رو می کند و موجب می شود که مخلوط معده به مری بیشتر بالا بیاید و نتیجه آن احساس سوزش بیشتر در سر دل فرد می شود.

ارسال نظر

;