فواید فوق العاده فلفل قرمز

فواید فوق العاده فلفل قرمز

فواید فوق العاده فلفل قرمز

همانطور که در مقاله های قبلی به ارزش غذایی و ترکیبات گیاهی فلفل قرمز پرداختیم و شما با آن ها آشنا شدید، امروز قصد داریم به فواید فوق العاده این ادویه عالی بپردازیم. توصیه می کنیم که تا آخر این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید.

تقویت سیستم ایمنی:

فلفل قرمز بخاطر اینکه ویتامین های زیادی مخصوصا ویتامین A و C دارد، یک تقویت کننده ایمنی به حساب می آید. ویتامین A برای حمایت از بافت مخاطی از حمله مجاری تنفسی، مجاری ادراری و دستگاه گوارش بسیار حائر اهمیت می باشد.

این سیستم ها، جزو دفاع اولیه بدن در مقابل عفونت ها و میکروب ها می باشند. ویتامین C موجب تشکیل و حفظ بافت های ارتباطی و عروقی می شود و اطمینان می دهد که بدن شما قوی است و گردش خون به خوبی انجام می شود.

افزایش متابولیسم:

کپسایسین موجب افزایش درجه حرارت بدن می شود. این تولید گرما نیازمند افزایش کار متابولیسم است. اساسا خوردن فلفل قرمز احتمال دارد باعث افزایش میزان متابولیک شما شود که موجب افزایش سوزاندن کالری می شود.

فلفل قرمز برای افزایش سلامت قلب:

کپسایسین به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند که خطر تشکیل لخته خونی را می کاهد و خطرات ناشی از حمله قلبی، سکته یا لخته خون کشنده را هم با کاهش رو به رو می کند.

آرام کننده التهاب وسیع:

کپسایسین یک عامل ضد التهاب قوی محسوب می شود و در حقیقت موجب مهار فعالیت پپتیدهای ویژه در بدن می شود که کار تحریک و التهاب را برعهده دارند.

واکنش های التهابی باعث ایجاد دردهایی همانند ورم مفاصل، سردرد، فشار سینوسی و درد مفاصل می شوند. کپسایسین موجب آرام شدن این واکنش ها می شود که در آخر درد را کاهش می دهد.

فلفل قرمز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی:

همانطور که قبلا هم گفتیم فلفل قرمز سرشار از ویتامین A و C و B و E (یک آنتی اکسیدان قوی که بدن را در مقابل رادیکال های آزاد حفاظت می کند) است.

همینطور دارای پتاسیم (مناسب برای حفظ سلامت سلولی، هیدراسیون و فشار خون مناسب)، آهن (در حفظ سطح مناسب اکسیژن تاثیر گذار می باشد)، منگنز (به تشکیل واکنش های آنتی اکسیدانی در بدن کمک می کند)، منیزیم (برای عملکرد مناسب عصب و ماهیچه، تنظیم قند خون و سنتز پروتئین) می باشد.

پیشگیر احتمالی برای سرطان:

بعضی از مطالعات نشان داده اند که با مصرف فلفل واقعا می تواند مثمر ثمر باشد و وجود سلول های سرطانی خاص مانند سرطان پروستات و سرطان روده را با کاهش رو به رو می کند. علاوه بر این، مواد غنی آنتی اکسیدانی آن موجب می شود که بدن در برابر رادیکال های آزاد مقابله کند.

فلفل قرمز برای کمک به دیابت:

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است خوردن غذاهای که حاوی فلفل چیلی هستند می توانند به کسانی که به دیابت مبتلا هستند، کمک کند. به نظر می رسد که چیلی مقدار انسولین مورد نیاز برای هضم غذا، تبدیل به سطح کلی قند خون را با کاهش رو به رو می کند. این کاهش در تولید انسولین نیز به کاهش فشار کبد کمک زیادی می کند. حتی افزودن مقدار کمی فلفل چیلی به رژیم غذایی شما باعث می شود که به مرور بهبودی خوبی در وضعیت سلامتی تان بدست بیاورید. با فلفل ملایم آغاز کنید و بعد انواع تندتر آن را تست کنید.

خنثی کردن اثر شیمیایی مواد آسیب رسان به بافت ها

فلفل قرمز دارای ویتامین C فراوان می باشد و یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید و اثر شیمیایی موادی که به بافت های بدن آسیب می رسانند را به خوبی خنثی می کند.

استحکام دندان و لثه

همانطور که گفتیم فلفل قرمز دارای ویتامین C است و موجب استحکام لثه ها و دندان ها می شود.

بهبود کم خونی

با مصرف فلفل قرمز، جذب آهن توسط بدن بیشتر می شود و برای کسانی که به کم خونی مبتلا هستند، مفید می باشد.

کاهش میزان کلسترول

اسید بیرنگ کپسایسین که در فلفل قرمز وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می شود و در پی آن شدت سینگال های درد در بدن با کاهش رو به رو می شود. این ماده دارای خاصیت ضد اکسیدی و ضد باکتری می باشد.

استفاده دارویی از فلفل قرمز در مناطق مختلف آسیا

فلفل قرمز بخاطر سطح بالای کپسایسین، دارای طبع گرمی می باشد و از سالیان دور از آن بعنوان دارو در مناطق مختلف آسیا استفاده می شود.

کاهش شدت سیگنال های درد

پودر فلفل موجب تسکین دندان درد، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن می شود و همانند یک ضد درد عمل می کند. شاید در اول درد بخاطر تحریک افزایش پیدا کند ولی بعد از مدتی شدت سیگنال های درد در بدن کاهش می یابد. استفاده از فلفل قرمز موجب سوزش یا خارش نسبی می گردد ولی عوارض آن بعد از مدتی رفع می شود.

ارسال نظر

;