آشنایی با انواع کشمش پلویی

آشنایی با انواع کشمش پلویی

آشنایی با انواع کشمش پلویی

در مقاله قبلی در خصوص کشمش پلویی و ارزش غذایی آن صحبت کردیم. در این مقاله از سایت زرخواه قصد داریم در خصوص انواع کشمش پلویی صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

 کشمش پلویی چیست و ارزش غذایی آن به چه صورت است؟

کشمش پلویی تیزابی

کشمش پلویی تیزابی در حقیقت با کمک افزودنی مثل تیزاب تهیه می شود که از حاصل در آمیختن انگور درون تیزاب تهیه می شود. این انگورها بعد از اینکه با تیزاب عجین می شوند به رنگ های روشن و خرمایی در می آیند. هر چه رنگ کشمش پلویی روشن تر باشد، از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود. این نوع کشمش در تناژ بالا تولید و در کارتن های 4،5،9 و 10 کیلویی به بازارهای داخلی و خارجی روانه می شود.

کشمش پلویی سیاه

در میان تمامی کشمش هایی که شما آن را می شناسید، یک نوع کشمش وجود دارد که در کل کشورهای جهان بیشتر استفاده می شود. این کشمش در تهیه نان های سنتی و حتی در بیشتر غذاها از آن استفاده می شود. اسم این کشمش، کشمش پلویی سیاه می باشد و همانطور که خبر دارید، کشمش حاوی آنتی اکسیدان و آهن و انواع ویتامین های دیگر است که برای تمام افراد فوایدی دارد. کشمش پلویی به خوبی توانسته با فواید زیادی که دارد نام خود را در میان سایر کشمش ها به خوبی جا دهد و همانند یک نگین در میان کشمش ها خودنمایی کند. بیشتر مردم در غذاها و میان وعده های خود از کشمش پلویی سیاه استفاده می کنند.

فروش کشمش پلویی

فروش کشمش پلویی سیاه بصورت عمده و جزئی در وزن های مختلف صورت می گیرد. این محصول در کارتن ها چیزی حدود 4 تا 10 کیلو است. اگر کشمش را توسط گوگرد خشک کنید، خواص بیشتری مانند آنتی اکسیدان را در خود جای می دهد. به همین خاطر قیمت کشمش آفتابی با کشمش پلویی سیاه ارزان تر است. علاوه بر این موضوع، در خشک کردن کشمش پلویی هزینه و وقت (زحمت) زیادی نسبت به کشمش آفتابی نیاز دارد.

ویتامین های موجود در کشمش پلویی سیاه

کشمش پلویی دارای فواید و ویتامین های فراوانی است. در این کشمش ویتامین هایی همانند ویتامین ب 1، ویتامین ب 2، ویتامین ب 3، ویتامین ب 5، ویتامین ب 6، ویتامین ب 9، ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین کا، کلسیم، آهن ، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی، سدیم، پروتئین، فیبر بالا، قند بالا و چربی مفید وجود دارد.

قیمت کشمش پلویی صادراتی

قیمت کشمش پلویی صادراتی با کیفیت آن رابطه مستقیمی دارد یعنی اینکه هرچقدر کشمش پلویی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، قیمت آن هم با افزایش رو به رو خواهد شد. از سوی دیگر هرچه دانه بندی درشت تر و یک دست تر در بسته بندی های کشمش پلویی صادراتی وجود داشته باشد، قیمت آن در بازارهای داخلی و خارجی افزایش می یابد.

انواع دیگر کشمش

کشمش ها علاوه بر کشمش پلویی صورت های دیگری هم دارند که در بخش پایین بصورت مختصر به آن ها می پردازیم.

کشمش آفتابی

کشمش آفتابی همانطور که از اسم آن مشخص است توسط نور خورشید و بدون استفاده از مواد شمیایی بدست می آید. مدت زمانی که برای خشک کردن کشمش آفتابی مورد نیاز است نسبت به شرایط آب و خوایی و نوع انگور 15 تا 20 روز است. کشمشی که توسط نور آفتاب بدست می آید دارای رنگ قهوه ای و کمی خشک می باشد.

بعد از اینکه قسمت های بالایی خوشه خشک شد، آن ها را برمی گردانیم تا قسمت هایی پایین آن هم خشک شود. بعد از اینکه کشمش ها به خوبی خشک شدند آن ها را از چوب خوشه جدا می کنیم. کشمشی که توسط نور آفتاب خشک می شود به رنگ قهوه ای یا تیره خواهد بود. رنگ کشمش آفتابی تفاوت زیادی با رنگ کشمش پلویی ندارد.

کشمش سایه آفتاب

این نوع کشمش هم مانند کشمش آفتابی خشک می شود ولی آن ها را در سایه خشک می کنند. خوشه ها را توسط نخ از سقف آویزان می کنند و به جریان هوا در مدت زمان 50 تا 60 روز خشک می شوند و به همین خاطر تولید نوع کشمش مقرون به صرفه نمی باشد چون هم برای خشک کردن آن به سالن و ایجاد جریان هوای مناسب و همینطور مدت زمان طولانی تری نیاز خواهید داشت. کشمشی که در روش سایه آفتاب تهیه می شود دارای رنگ سبز است.

کشمش تیزابی

برخی از مناطق بخاطر اینکه سرد سیر هستند به انگو روغن سبزه و کربنات پتاسیم می زنند تا عمل خشک شدن انگور با سرعت بیشتری صورت بگیرد. به همین خاطر نام این نوع کشمش تیزابی یا سبزه می باشد. کشمش تیزابی رنگ های زرد روشن تا قهوه ای دارد.

ارسال نظر

;