آشنایی با فواید خاص زردچوبه

آشنایی با فواید خاص زردچوبه

آشنایی با فواید خاص زردچوبه

همانطور که در مقاله قبلی در مورد زردچوبه و خواص آن توضیحاتی را دادیم. قرار است در این مقاله به سایر فواید زردچوبه برای سلامتی بدن صحبت کنیم. توصیه می کنیم که حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید و از دست ندهید.

خاصیت های فوق العاده زردچوبه که باید بدانید

کاهش درد قاعدگی:

بر اساس یکی از مطالعات ایرانی، کورکومین که در زردچوبه وجود دارد موجب کاهش شدت علائم قاعدگی می شود. این تاثیر را می توان به اثرات ضد التهابی آن نسبت داد.

بر اساس گزارش کالج دولتی اورگرین، از زردچوبه می توان جهت درمان دردهای قاعدگی سود برد، همانطور که توسط طبیبان سنتی چینی و هندی مورد استفاده قرار می گرفت.

زردچوبه یک ضد درد طبیعی:

بخاطر اینکه زردچوبه موجب تسکین التهاب می شود، از آن می توان به عنوان مسکن طبیعی استفاده کرد. مخصوصا برای دردهای آرتروزی بسیار تاثیر گذار است. همینطور زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیری درست شود و آن را روی قسمتی که درد می کند قرار دهید.

درمان اختلال دستگاه گوارش:

بر اساس مطالعه دیگری که صورت گرفته است، بیماری های معده مانند بازگشت اسید معده می تواند ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو باشد و باید با ضدالتهاب ها و آنتی اکسیدان ها آن را بهبود بخشید. به همین خاطر زردچوبه یک گزینه بسیار خوب برای شما به حساب می آید. زردچوبه همینطور می تواند حساسیت مری را به اسید کاهش دهند و علائم رفلاکس معده را با کاهش رو به رو می کند.

کمک به کاهش وزن و متابولیسم:

آیا می دانید که چاقی در بدن التهاب ایجاد می کند که در آخر باعث بروز دیابت و بیماری های قلبی می شود؟ فواید ضد التهابی که زردچوبه دارد در ابتدای کار با این حق سروکار دارد. مصرف زردچوبه از کلسترول و قند خون بالا به خوبی پیشگیری می کند که در آخر منجر به چاق نشدن می شود. هنگامی که بدن شما درگیر مبارزه با التهاب زیاد نمی باشد، بدن می تواند به خوبی روی کاهش وزن تمرکز کند. همینطور زردچوبه موجب افزایش گرمای بدن می شود که می تواند متابولیسم شما را با بهبود رو به رو کند. کورکومین متابولیسم چربی را به خوبی تنظیم می کند که نقش تاثیر گذاری در چاقی و مشکلات آن دارد.

کورکومین چه خواصی برای پوست دارد؟

آنتی اکسیدان های که در زردچوبه وجود دارد، نقش مهمی در افزایش سلامت پوست دارد. این ادویه در درمان آکنه و حتی پسوریازیس تاثیر گذار است. همینطور می تواند باعث بهبود علائم کشش و تجمع رنگ پوست شود.

فواید زردچوبه برای پوست به شکل زیر می باشد:

کمک به درمان پسوریازیس:

زردچوبه قادر است از آنزیم های التهابی در ارتباط با پسوریازیس پیشگیری کند. همینطور می تواند سطح سیتوکنین را به خوبی کاهش دهد، که التهاب سلول را با تحریک رو به رو می کند و احتمال دارد باعث پسوریازیس شود.

استفاده از زردچوبه جهت پسوریازیس بسیار آسان می باشد. می توانید به آب، نصف قاشق چای خوری زردچوبه اضافه کنید و آن را آنقدر هم بزنید تا خمیری درست شود. یک لایه نازک از این پماد برای پسوریازیس بسیار اثرگذار است. لباس نخی و تنفسی بپوشید و اجازه دهید یک شب بماند. پارچه بردارید و صبح روز بعد پوست خود را باید با آب گرم به خوبی بشویید. همچنین خاصیت ضد التهابی زردچوبه می تواند مزایای بسیار خوبی برای بهبود پسوریازیس با خود به همراه داشته باشد.

کمک به درمان آکنه و خشکی پوست :

زردچوبه دارای خاصیت ضد باکتری است که می تواند در درمان آکنه تاثیرگذار باشد. همچنین خواص التهابی آن، می تواند باعث بهبود التهاب ناشی از جوش ها شود. برای شستشو پوست روغنی می توانید از زردچوبه استفاده کنید.

شیر و زردچوبه بخاطر خواص درمانی بزرگی که دارند می توانند به درمان آکنه کمک زیادی کنند. یک قاشق چای خوری از زردچوبه و 3 قاشق سوپ خوری شیر به همراه 2 قاشق سوپ خوری آرد و چند قطره عسل به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیری بدست بیاید و یک لایه نازک از آن را روی صورت خود به مدت 20 دقیقه بگذارید تا خشک شود، سپس می توانید ماسک را با آب بشویید و مرطوب کننده خود را بزنید.

جلوگیری از چین و چروک:

مطابق یک مطالعه ژاپنی، زردچوبه قادر است از به وجود آمدن چین و چروک و رنگدانه ها پیشگیری کند. همینطور از کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از نوردهی مزمن UVB به خوبی پیشگیری می کند.

زردچوبه برای بهبود سوختگی و التیام زخم :

زردچوبه بخاطر خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده ای که دارد موجب تسکین سوختگی می شود. همینطور برای سوختگی اگر از زردچوبه استفاده کنید، اصلا باعث بدتر شدن آن نخواهد شد. همچنین زردچوبه را می توانید با سایر روغن ها ترکیب کنید تا تاثیر درمان را با افزایش رو به رو کنید. خاصیت آنتی اکسیدانی و انقباضی زردچوبه موجب التیام زخم ها و کاهش اثر زخم ها می شود.

ارسال نظر

;