آشنایی با 10 خاصیت درمانی فلفل سیاه

آشنایی با 10 خاصیت درمانی فلفل سیاه

آشنایی با 10 خاصیت درمانی فلفل سیاه

در مقاله قبلی در خصوص فلفل سیاه و ارزش غذایی آن توضیحاتی را دادیم و در این بخش از سایت زرخواه قصد داریم که به فواید درمانی فلفل سیاه بپردازیم. توصیه می کنیم که با ما همراه شوید و این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

 تمام آنچه که باید در مورد فلفل سیاه بدانید

درمان سرماخوردگی و سرفه:

فلفل سیاه بخاطر اینکه گردش خون و جریان مخاطی را با با تحریک رو به رو می کرده است در علم پزشکی باستانی چینی برای سال های زیادی از آن استفاده می شده است. زمانی که فلفل سیاه را با عسل ترکیب کنید، اثر بخشی آن بیشتر می شود و به عنوان یک عامل سرکوب کننده طبیعی سرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

باید یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را با دو قاشق غذاخوری عسل، در یک فنجان مخلوط کنید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و صبر کنید تا حدود 15 دقیقه بماند، سپس می توانید نوشیدنی را میل کنید. آن را سه بار در روز تکرار کنید تا از شر گرفتگی و احتقان سینوس ها خلاص شوید.

کمک به کاهش علائم آسم با فلفل سیاه:

مطابق مطالعاتی که بر روی بیماران مبتلا به آسم صورت گرفته است، استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی می تواند به بهبود شرایط آن ها کمک کند. فلفل سیاه دستگاه تنفسی را پاک می کند و سایر علائم مربوط به آسم را با کاهش رو به رو می کند.

مبارزه با عفونت:

فلفل سیاه دارای خاصیت ضد باکتری دارد و از عفونت و گسترش بیماری ها پیشگیری می کند.

فلفل سیاه دارای مزایای آنتی اکسیدانی:

فلفل سیاه از اثرات آنتی اکسیدانی فوق العاده ای برخوردار می باشد که به روش های مختلف بر روی سلامتی اثر گذار است. آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد پیشگیری می کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. در مطالعه ای که در هند صورت گرفته است، موش هایی با استرس اکسیداتیو القا شده زمانی که فلفل سیاه مصرف کردند وضعیت آن ها بصورت قابل توجهی با بهبود رو به رو شد.

فلفل سیاه از بالاترین میزان اکسیدان ها در میان تمام مواد غذایی برخوردار است. همینطور بیشترین مقدار فنین را دارد که مزایای سلامتی مختلفی برای بدن به همراه دارد. همچنین از بیماری های جدی مانند سرطان جلوگیری می کند.

بهبود سلامت دهان و دندان:

طبق مطالعاتی که صورت گرفته است مصرف فلفل بر روی دهان و دندان به خاطر خاصیت ضد باکتری موثری که دارد، آن ها را از درد و سایر عفونت های دهانی محافظت می کند. فلفل از خاصیت ضد التهابی برخوردار می باشد که موجب پیشگیری از التهاب لثه ها می شود. حتی می توانید فلفل را با نمک مخلوط کنید و برای تسکین دردهای دندانی از آن استفاده کنید.

این دو ادویه را باید با هم ترکیب کنید و آن را در دهان غرغره کنید و برای دندان دردهای شدید می توانید فلفل سیاه را با روغن میخک ترکیب کنید و به بخشی که آسیب دیده بزنید. ولی با این حال تحقیقات کمی در این مورد وجود دارد، پس توصیه می شود که پیش از استفاده با دندان پزشک مشورت کنید.

بهبود سلامت مغز:

فلفل سیاه بر سلامت مغز تاثیرات فراوانی دارد. پپرینی که در فلفل سیاه موجود است به عنوان یک مهار کننده آنزیم های مسئول تجزیه انتقال دهنده های عصبی عمل می کند.

این آنزیم همینطور عملکرد هورمون دیگری به نام ملاتونین را با کاهش رو به رو می کند که چرخه خواب و بیداری به خوبی تنظیم شود. همینطور در کاهش بیماری های پارکینسون از اهمیت بالایی برخوردار است و آنزیم دیگری را به نام دوپامین که هورمون احساسات خوب است را با اختلال رو به رو می کند.

دوپامین در بیماران که به پارکینسون کم مبتلا هستند می توانند با مصرف فلفل سیاه علائم آن را کاهش دهند. استفاده از فلفل سیاه در خصوص افسردگی هم تقریبا اثرات مشابهی بدست آمده است. همینطور فلفل سیاه قادر است از پیری و زوال عقل پیشگیری کند و آن ها را به عقب بیاندازد و همچنین تاثیر خوبی در پیشگیری از آلزایمر دارد.

فلفل سیاه موجب افزایش فعالیت عصبی در مغز می شود که می تواند تشنج را با کاهش رو به رو کند. همچنین باعث محافظت از سلول های عصبی می شود و از مرگ سلول های اولیه پیشگیری می کند.

بهبود باروری در مردان:

فلفل سیاه در بهبود باروری آقایان تاثیر زیادی دارد. ثابت شده است که سطح تستسترون به خوبی با افزایش رو به رو می کند چون سرشار از روی و منیزیم می باشد که دو ماده معدنی مهم برای هورمون های جنسی مردانه به حساب می آید.

همینطور تعداد اسپرم و غلظت آن را به خوبی افزایش می دهد. روی که در فلفل وجود دارد تاثیر خوبی در توسعه و حرکت اسپرم کمک کننده دارد.

کمک به ترک سیگار:

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است، استنشاق بخار ناشی از فلفل سیاه قادر است علائم ناشی از ترک سیگار را به خوبی کاهش دهد. گرایش های سیگار با استنشاق بخار فلفل سیاه بصورت قابل توجهی با کاهش رو به رو شده است.

کمک به درمان دیابت با فلفل سیاه:

آنتی اکسیدان های که در فلفل سیاه وجود دارند می توانند باعث بهبود تثبیت میزان قند خون شوند. آن ها تنظیم کننده هیپرگلیسمی می باشند و از این راه هم به بهبود دیابت کمک می کنند.

بر اساس یک مطالعه ای که در سال 2013 صورت گرفت، مشخص شد که روغن سیاه می تواند دو آنزیم را که نشاسته را به گلوکز بر می گرداند و نشانه های دیابتی را به خوبی مهار کند.

درمان سنگ مثانه:

از فواید دیگر فلفل سیاه می توان به دفع سنگ مثانه اشاره کرد. مطابق تحقیقاتی که صورت گرفته است فلفل سیاه برای بهبود سنگ در مجاری ادرار بسیار تاثیر گذار می باشد.

ارسال نظر

;