تمام آنچه که باید در مورد فلفل سیاه بدانید

تمام آنچه که باید در مورد فلفل سیاه بدانید

تمام آنچه که باید در مورد فلفل سیاه بدانید

فلفل سیاه جزوء میوه های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل است که گیاه بومی جنوب هند به شمار می رود. فلفل سیاه بعنوان ادویه و چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. فلفل سیاه گیاهی بالا رونده می باشد که دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه است.

فلفل سیاه دارای طعم تند و سوزنده می باشد و همینطور یک گیاه دارویی خوراکی با فواید فراوانی به حساب می آید. فلفل سیاه از بوته ای باریک و بلند تشکیل شده است که در رنگ های متنوعی مانند سبز، قرمز، زرد و نارنجی وجود دارد که برای خوش طعم کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا فلفل سیاه برای شما خوب و مناسب است؟

این ادویه سرشار از منیزیم، ویتامین K، آهن و فیبر می باشد. همینطور دارای روغن ضروری به نام پیپرین است که در زمان آروماتراپی جهت کاهش درد عضلات، مسائل گوارشی و حتی آرتریت التهابی از آن استفاده می شود.
فلفل سیاه خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهش تب را دارا می باشد.

همچنین برای کسانی که قصد ترک سیگار را دارند، می تواند بصورت مثمر ثمر واقعا شود. فلفل سیاه باید در میزان های متوسط مورد استفاده قرار گیرد و از مصرف زیاد آن باید جددا خودداری کنید. زیرا یک ادویه می باشد و یک نوع غذا به حساب نمی آید.

زمانی که آن را با مواد دیگری مانند زردچوبه، دارچین و زیره سبز ترکیب کنید، یک ترکیب عالی از ادویه ها را می توانید داشته باشید.

ارزش غذایی فلفل سیاه:

یک قاشق غذا خوری فلفل سیاه (6 گرم) دارای:

کالری: 15.9
کربوهیدرات: 4.1 گرم
چربی و کلسترول: 0 گرم
سدیم: حدود 3 میلی گرم
فیبر رژیمی: 2 گرم
فلفل سیاه همینطور دارای ویتامین  C(حدود 2 درصد از میزان توصیه شده)
کلسیم (3 درصد از میزان توصیه شده)
آهن (10 درصداز میزان توصیه شده)
پروتئین حدود 0.7 گرم است.

آشنایی با فواید فلفل سیاه برای سلامتی

بهبود سلامت گوارش:

موجب تحریک گوارش و آنزیم ها می شود، که در پی آن هضم را با افزایش رو به رو می کند. هنگامی که از فلفل سیاه استفاده می کنید به ویژه با وعده های غذایی، می تواند توانایی هضم غذا را با افزایش رو به رو کند.
بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، فلفل سیاه اثرات خوبی بر آنزیم های پانکراس دارد. فلفل سیاه همینطور می تواند به گاز معده را کاهش دهد و در درمان اختلالات کولیک هم تاثیرگذار است و از بیماری های صرح نیز پیشگیری می کند.

جلوگیری از سرطان:

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است، پیپرین که در فلفل سیاه موجود است، فعالیت های محافظتی را علیه انواع مختلف سرطان بر عهده دارد. همینطور جذب مواد مغذی دیگر مانند سلنیوم، کورکومین، بتاکاروتن و ویتامین های B را در روده های شما با افزایش رو به رو می کند که تمام این مواد مغذی برای سلامتی روده و جلوگیری از سرطان بسیار مثمر ثمر هستند.
طبق یک مطالعه دیگری که صورت گرفته است، بیانگر این است که استرس بر روی رکتوم را با کاهش رو به رو می کند و به جلوگیری از سرطان کولون کمک زیادی می کند. همینطور فواید مشابهی در موارد سرطان پروستات نیز با خود به همراه دارد و از آن در یک داروی شیمی درمانی در درمان سرطان پروستات استفاده می شود.

کاهش فشار خون با فلفل سیاه:

فلفل سیاه قادر است فشار خون را در حیوانات با کاهش رو به رو کند و در انسان هم تاثیرات مشابهی را به همراه دارد. مصرف پیپرین در کنترل فشار خون تاثیرگذار است.

فلفل سیاه برای کمک به کاهش وزن:

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است ترکیبات پیپرین که در فلفل سیاه موجود است با تشکیل و انباشت سلول های چربی مبارزه می کند. همینطور می تواند به اهداف کاهش وزن شما کمک زیادی کند و یک جایگزین مناسبی در درمان مسائل مربوط به چاقی و چربی زیاد است.

اگر فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید باعث کاهش وزن شما می شود، چون یک قاشق چای خوری از آن فقط 8 کالری دارد. از آن می توانید بر روی سینه مرغ و یا سبزیجات کبابی استفاده کنید.

ارسال نظر

;