آشنایی با فواید کشمش پلویی برای سلامتی بدن

آشنایی با فواید کشمش پلویی برای سلامتی بدن

آشنایی با فواید کشمش پلویی برای سلامتی بدن

کشمش پلویی علاوه بر کاربردی که در غذاها دارد و باعث خوشمزه شدن آن می شود، دارای فوایدی برای سلامتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

پیشگیری از پوسیدگی دندان

کشمش پلویی در پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار موثر می باشد.

بیشتر کودکان امروزه به خاطر مصرف خوراکی های شیرین با پوسیدگی دندان رو به رو می شود، پس بهتر است که پیش از به وجود آمدن این مشکل از میوه ای طبیعی جهت جلوگیری از این اتفاق استفاده کنید.

یکی از ترکیباتی که در کشمش وجود دارد، اسید اولئانوولی می باشد که در پیشگیری از پوسیدگی دندان تاثیر گذار است. اسید اولئانوولی کار حذف میکروب ها را بر عهده دارد که موجب حفظ سلامت دندان ها می شود.
به خاطر رشد باکتریی های در دندان، حفره های در آن به وجود می آید و کشمش می تواند این باکتری ها را به خوبی کنترل کند.

همچنین کشمش خاصیت سفید کنندگی دندان را هم دارد.

حاوی آنتی اکسیدان:

کشمش پلویی قرمز بخاطر فتو کمیک های فنولی، حاوی آنتی اکسیدان فراوانی می باشد. این آنتی اکسیدان های پلی فنولی مانند کاتچین ها به میزان زیادی در کشمش وجود دارند و از بروز سرطان هایی که از عملکرد رادیکال های آزاد ایجاد می شوند، پیشگیری می کند.

همینطور آنتی اکسیدان های که در کشمش پلویی وجود دارند باعث تقویت سلامت چشم ها و بینایی می شوند.

همینطور بخاطر آنتی اکسیدانی که در آن وجود دارد، از عفونت ها و بروز بیماری های همچون سرماخوردگی و تب به خوبی پیشگیری می کند.

میلین طبیعی:

کشمش های پلویی که به رنگ قرمز هستند در ترکیبات خود میزان زیادی فیبر رژیمی دارند و بخاطر همین برای تسهیل و آسانی فعالیت روده بسیار موثر هستند.

اگر به یبوست دچار شده اید، پیشنهاد می کنیم که کشمش پلویی را به وعده های غذایی روزانه خودتان بیافزاید، تا مشکلاتان رفع شود و در آخر بهبود عملکرد روده ها با مصرف کشمش، موجب بهبود عملکرد روده ها و از سرطان کولون جلوگیری می کند.

رفع نفخ و اسیدیته:

کشمش پلویی که به رنگ قرمز هستند از خواص زیادی برخوردار هستند که از خواص دیگر آن می توان به رفع نفخ معده و اسیدیته اشاره کرد.

کشمش پلویی میزان زیادی از پتاسیم و منیزیم دارد و به همین خاطر برای کاهش اسیدیته ی معده بسیار تاثیر گذار است و در آخر موجب کاهش نفخ معده می شود. همینطور سطح سمی خون که باعث گاز و نفخ می شود، را با کاهش رو به رو می کند. بخاطر همین موجب از بین رفتن جوش ها و بیماری های پوستی که به آن ها مبتلا هستید، می شود.

درمان بی خوابی:

از خواص اصلی کشمش پلویی می تواند به درمان بی خوابی اشاره کرد چون مصرف آن باعث می شود که خوابی خوب و با آرامش داشته باشید چون کشمش فشار خون را کاهش می دهد و در آخر باعث کاهش استرس سطح بدن می شود و برای کسایی که به بی خوابی یا کم خوابی دچار شده اند، موثر است.

برای بهبود کم خوابی و بی خوابی قبل از خواب چند دانه کشمش مصرف کنید تا به مرور اثر آن را ببینید.

از خواص دیگر آن هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم سطح کلسترول خون
تقویت و شادابی موها
شادابی پوست
درمان مشکلات مربوط به مردان
بهبود عملکرد گردش خون

ارسال نظر

;