مصرف فلفل سیاه چه عوارضی را با خود به همراه دارد؟

مصرف فلفل سیاه چه عوارضی را با خود به همراه دارد؟

مصرف فلفل سیاه چه عوارضی را با خود به همراه دارد؟

همانطور که می دانید ادویه ها علاوه بر فوایدی که دارند از عوارضی هم برخوردار هستند که اگر از آن زیاد استفاده کنید برایتان اصلا خوب نمی باشد. در ادامه این مقاله از سایت زرخواه می خواهیم در مورد عوارض جانبی فلفل سیاه با شما صحبت کنیم. توصیه می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

عوارض جانبی جدی فلفل سیاه

ایجاد احساس سوزش در معده:

همانطور که می دانید فلفل سیاه دارای مزه ای تند می باشد و عقل سالم به ما می گوید که در مورد استفاده از آن نباید زیاده روی کنیم. ولی گاهی همین عقل سلیم پا پس می کشد و کنترل از دست ما خارج می گردد! در این مواقع استفاده زیاد از فلفل می تواند دچار سوزش شدید معده شود. اما نگران نباشید این سوزش رفع می شود و بصورت موقتی است.

فلفل سیاه احتمال دارد که موجب مرگ شود:

این اتفاق بسیار نادر رخ می دهد. ولی اگر فلفل بصورت مستقیم مصرف شود، می تواند وارد ریه ها و موجب مرگ شما شود، مخصوصا این اتفاق در کودکان رخ می دهد. پس توصیه می کنیم که فلفل سیاه را در ترکیب با غذا مصرف کنید و از مصرف مستقیم آن جدا خودداری کنید.

ایجاد احساس سوزش در چشم:

باید حواستان باشد که فلفل سیاه تند می باشد! پس اگر باید از تماس مستقیم آن به پوست تان خودداری کنید. اگر بصورت تصادفی این ادویه با چشم تان تماس پیدا کرد، احتمال دارد که موجب احساس سوزش و قرمزی در چشم تان شود.

تداخل با برخی از داروهای خاص:

بیمارانی که از سیکلوسپورین  A، کولینرژیک، دیگوکسین، و سیتوکروم پی 450 استفاده می کنند، بهتر است از مصرف فلفل سیاه پرهیز کنند.

احتمال ایجاد اختلالات گوارشی:

فلفل سیاه احتمال دارد موجب ناراحتی معده شود یا حتی باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. بخاطر همین کسانی که به اختلالات گوارشی مبتلا هستند از مصرف فلفل سیاه باید خودداری کنند.

ایجاد مشکلات تنفسی:

به هیچ وجه نباید فلفل سیاه را استنشاق کنید، چون احتمال دارد باعث ایجاد مشکلات دستگاه تنفسی مانند آسم و... شود.

فلفل سیاه باعث تحریک می شود:

در موارد بسیار نادر، استفاده از فلفل سیاه ممکن است موجب تحریک پوست شود که علائم آن خارش، ورم و قرمزی پوست است.

موجب بروز مشکلاتی در دوران بارداری و شیردهی می شود:

اگر باردار هستید، پس بدنتان نسبت به ادویه ها از خود حساسیت نشان می دهد. پس نباید از فلفل سیاه استفاده کنید.

طعم و مزه ی تند فلفل سیاه احتمال دارد وارد شیر مادر شود. بخاطر همین اگر در دوران شیردهی به نوزاد خود هستید، از مصرف فلفل سیاه پرهیز کنید.

افزایش خشکی پوست با مصرف زیاد فلفل سیاه:

فلفل سیاه را نباید به میزان زیاد استفاده کنید چون احتمال دارد موجب خشکی پوست شود. اگر دارای پوست خشک هستید از مصرف زیاد آن دوری کنید.

در طول تابستان از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنید:

در فصل تابستان هوا بسیار گرم می باشد و مصرف فلفل سیاه می تواند حرارت بدن شما را افزایش دهد و حتی باعث خونریزی بینی شود. به همین دلیل تا حد ممکن از مصرف فلفل سیاه در تابستان ها دوری کنید.

برخی از سوالات متداول:

آیا مصرف فلفل سیاه برای کلیه ها بد است؟

فلفل سیاه دارای اگزالات می باشد که احتمال دارد موجب بروز سنگ های کلیه در افراد حساس شود. به همین دلیل اگر به عوارض کلیوی دچار هستید از مصرف آن پیشگیری کنید یا با پزشک خود صحبت کنید.

چه مقدار فلفل سیاه را میتوان در طول روز مصرف کرد؟

در خصوص میزان آن، اطلاعات زیادی در دسترس نمی باشد. پس توصیه می شود که مطابق دستور پزشک استفاده کنید.

فواید مصرف فلفل سیاه در صبح چیست؟

در خصوص استفاده فلفل سیاه در زمان خالی بودن معده اطلاعات کافی در دسترس نیست پس از انجام آن پرهیز کنید.

ارسال نظر

;