چگونه کشمش پلویی مجلسی تهیه کنیم؟

چگونه کشمش پلویی مجلسی تهیه کنیم؟

چگونه کشمش پلویی مجلسی تهیه کنیم؟

تو این مقاله می خواهیم طرز تهیه کشمش پلو مجلسی را آموزش بدهیم که چگونه می توانید از آن استفاده کنید تا غذای لذیذی داشته باشید. توصیه می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید.

طرز تهیه کشمش پلو مجلسی

کشمش پلویی مخلوط در انواع مختلفی مانند مانی پلف، ماسالا پلاس، شیرین پلو و... مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام از آن ها برای منطقه ای از ایران می باشند. کشمش پلو همینطور یک نوع پلو مخلوط محسوب می شود که با ترکیب برنج فیلتر شده با کشمش درست می شود و حتی بعضی از اوقات مرغ و گوشت را برای افزایش کالری می توانیم به آن بیافزایم. کشمش یک غذای ساده و بدون گوشت پلو می باشد که به آسانی تهیه می شود.

کشمش پلویی یک میان وعده می باشد که همراه با برنج، سالاد و دسر به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد مغذی به خودی خود یا با انواع آجیل ها از جمه نخود یک میان وعده سالم محسوب می شوند. ترکیب کشمش با انواع شیرینی و کیک، محصول نهایی را مرطوب نگه دارد و طعم عالی به آن می دهد.

مواد مورد نیاز

3 برنج را اندازه بگیرید
کشمش 2 لیوان
4 قاشق غذاخوری کره
زردچوبه ½ قاشق چای خوری
1/2 قاشق چای خوری بپردازید
2 قاشق چای خوری دارچین
پودر زنجبیل 2 قاشق غذاخوری
در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه

دستور آشپزی:

به مدت 2 الی 3 ساعت برنج ها را با کمی آب و نمک خیس کنید.

کشمش ها را به خوبی پاک کنید و اجازه بدهید به مدت زمان 10 دقیقه در آب سرد بمانند. سپس آن را در یک صافی بریزید تا آب آن به خوبی خارج شود. برای این منظور می توانید از دو نوع کشمش زرد و قهوه ای یا فقط یک نوع کشمش استفاده کنید. کره را درون قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار بدهید تا آب شود.

کشمش ها را در ماهیتابه قرار بدهید و به مدت 3 دقیقه اجازه بدهید سرخ شوند تا کمی متورم شوند، ولی حواستان باشد که کشمش ها نسوزند. نمک و ادویه جات را به اندازه کافی به آن بیافزاید و مرتبا هم بزنید تا بوی ادویه ها افزایش یابد. اگر دیدید مخلوط خیلی خشک می باشد می توانید مقداری کره یا روغن به آن اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت قرار بدهید و به آن کمی روغن اضافه کنید. چند فنجان برنج فیلتر شده را درون یک قابلمه بریزید، سپس چند قاشق غذاخوری مخلوط کشمش را روی آن بریزید. تمام مخلوط برنج و کشمش را با یک لایه به لایه کاسه اضافه کنید.

در آخر، کمی برنج فیلتر را درون قابلمه دارای مخلوط کشمش اضافه کنید و با یک قاشق به خوبی هم بزنید تا ادویه های باقی ماند در قابلمه با برنج به خوبی مخلوط شوند، بعد در لایه آخر آن را به اضافه کنید. دور برنج ها را جمع کنید تا به شکل هرم شوند و چند سوراخ در برنج با ته قاشق به وجود بیاورید.

ارسال نظر

;