آشنایی با فواید بی نظیر کشمش سبز

آشنایی با فواید بی نظیر کشمش سبز

آشنایی با فواید بی نظیر کشمش سبز

در پست قبلی در خصوص انواع کشمش ها و کشمش سبز توضیحاتی را دادیم و به تعداد از فواید آن هم پرداختیم ولی در این پست قصد داریم بصورت کامل و جامع در خصوص فواید کشمش سبز با شما صحبت کنیم. با ما تا آخرین این مقاله همراه شوید.

 کشمش سبز چیست و چه خاصیتی دارد؟

مبارزه با پوسیدگی دندان

در کشمش اسید اولئانولیک وجود دارد که از پوسیدگی دندان به خوبی جلوگیری می کند. این باکتری همینطور در حفظ سلامت دندان ها توسط پاک کردن و بهبود سلامت دهان با نابودی میکروب ها بسیار کمک می کند. در طی سال ها بخاطر رشد باکتریی هایی مانند Porphyromonas gingivalis  و Streptococcus mutans در داخل دندان ها، حفره ای ایجاد می شود که استفاده از کشمش بخاطر داشتن باکتری نام برده شده، موجب کنترل شکل گیری این باکتری ها می شود. این ماده مغذی سرشار از کلسیم می باشد که در به تعویق انداختن لایه برداری دندان ها نقش زیادی دارد. کشمش دارای بورن ( از عناصر شیمایی با نماد B) است در سفید کردن دندان ها بسیار موثر می باشد.

درمان ناباروری

قندهای طبیعی زیادی در کشمش وجود دارد که باعث به وجود آمدن انرژی زیاد در افراد می شود. کشمش جهت آزاد کردن انرژی برای رابطه جنسی موثر می باشد و برای درمان اختلال نعوظ در مردان مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور کشمش ها در بهبود گردش خون موثر می باشند و مصرف آن ها به بهبود تحریک میل جنسی هم تاثیر می گذارد. و از همه مهمتر کشمش آلرژنین دارد که در بهبود حرکت اسپرم و درمان ناباروری کمک فراوانی می کند.

جوان سازی پوست

مصرف کشمش در سلامت و شادابی پوست نقش موثری ایفا می کند. سلول های پوست بخاطر مصرف مداوم کشمش در مقابل آسیب دیدن مقاوم تر می شوند و استفاده از این ماده غذایی مفید در پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک بسیار تاثیر گذار است. در سالمندان افتادگی پوست یک امر طبیعی به حساب می آید که از طریق مصرف روزانه کشمش (یک عدد در روز) می توان پیشگیری کرد. بودن ماده رزوراترول در از بین رفتن سلول های سمی از خون و همینطور در پاک سازی خون کمک زیادی می کند. اگر از کشمش بصورت منظم استفاده کنید، پوستی براق خواهید داشت و همینطور از بیماری مانند پسوریازیس که یک نوع بیماری پوستی مزمن خود ایمنی می باشد جلوگیری می کند و از پیشرفت آن به خوبی جلوگیری می کند.

موهای زیبا و سالم

کشمش ها علاوه بر جوان سازی پوست موجب حفظ شادابی موها هم می شوند و مصرف منظم آن در حفظ سلامت مو بسیار تاثیر گذار است. این ماده مغذی رشد مو را تسریع می کند و سلول های فولیکول مو بصورت منظم با مصرف کشمش با بهبود همراه می شوند. جذب ویتامین C در داخل بدن موجب پیشگیری از التهاب پوست سر و پیشگیری از آسیب سلول می شود. همینطور اگر از این میوه خشک شده بصورت مداوم استفاده کنید از شرایطی مانند شوره سر، پوست دادن و خارش پوست سر پیشگیری به عمل می آورید.

درمان بی‏خوابی

کسانی که دچار بی خوابی هستند حتما مصرف کشمش را در نظر داشته باشند. این میوه مغذی خشک شده موجب کاهش سطح فشار خون در کسانی که به hypertension یا فشار خون بالا مبتلا هستند، می شود. با مصرف منظم کشمش می توانید سطوح استرس بدن را در این افراد کاهش بدهید. این کار بهبودی قوای ذهنی فرد را به همراه دارد و در آخر موجب خواب مناسب آن می شود.

تنظیم سطح کلسترول

استفاده مداوم از کشمش موجب کنترل سطح کلسترول خون می شود. اگر کلسترول را تنظیم کنید، سلامت قلب بهبود خواهد یافت و از شکل گیری لخته خون که باعث حملات قلبی می شود، پیشگیری می کند.

جلوگیری از سنگ کلیه

یکی دیگر از مزایا کشمش سبز، پیشگیری از بروز سنگ کلیه است و زمانی که آن را مصرف می کنید، اگر ورزش های فیزیکی (هوازی و غیر هوازی) انجام دهید اطمینان حاصل می شود که وزن فرد به خوبی تحت کنترل می باشد.

یکی دیگر از خواص کشمش سبز  این است که از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‏کند و هنگامی که در زمان مصرف آن ورزش‏های فیزیکی (هوازی و غیر هوازی) صورت گیرد می‏توان اطمینان حاصل کرد که وزن فرد به خوبی تحت کنترل قرار دارد.

ایجاد وزن مناسب

چون کشمش ها چربی کمی دارند، منبع بسیار خوبی برای پیشگیری از افزایش وزن به حساب می آیند. کشمش به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی به حساب می آید که با توجه به ارزش غذایی آن می تواند یک میان وعده سالم و مقوی به شمار آید. یک میان وعده خوب برای کسانی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند می باشد، چون شاخص گلیسمیک متوسط دارد.

ارسال نظر

;