کشمش سبز چیست و چه خاصیتی دارد؟

کشمش سبز چیست و چه خاصیتی دارد؟

کشمش سبز چیست و چه خاصیتی دارد؟

کشمش ها همان انگورهای دانه دار یا بدون دانه می باشند که با نور خورشید خشک شده اند و رطوبت 16 درصدی دارند. مصرف کشمش به مراتب تاثرات مفیدتری در مقایسه با سایر مواد شیرینی مصنوعی (از جمله آب نبات) برای کودکان در پی دارد. کشمش های خشک شده در رنگ های سیاه، قهوه ای، طلایی و سبز را می توان در بازار پیدا کرد. از آن ها می توان به شکل خام و یا به شکل افزودن به غذا استفاده کرد. همچنین از کشمش خشک شده می توان بعنوان تزئین بر روی کیک استفاده کرد. همینطور از آن ها در انواع کوکی ها، پودینگ ها و دسرها بصورت چاشنی برای بهتر شدن طعم کمک مورد استفاده قرار می گیرد.

کشمش سرشار از انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و الکترولیت ها می باشد. 100 گرم کشمش دارای 249 کالری انرژی می باشد و برای کسانی که به انرژی بیشتری نیاز دارند، مفید می باشد. فیبری که در کشمش وجود دارد نسبت به انگور بالاتر است، به همین دلیل می توان از آن بعنوان یک ملین طبیعی استفاده کرد. سطوح انرژی که از طریق مصرف کشمش به وجود می آید بالا است، به همین خاطر از آن ها در تونیک سلامت (مواد طبیعی برای بهبود سطح انرژی) مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که به ورزش های ماجراجویی علاقمند هستند از کشمش در رژیم غذایی خود بهره می برند.

سطح کربوهیدراتی که در هر RDA (Recommended Dietary Allowance) که به معنای مصرف روزانه توصیه شده ماده در رژیم غذایی می باشد و برای مواد غذایی مختلف (مانند عناصر شیمایی و ویتامین ها) تعریف می شود، 61 درصد می باشد. کشمش دارای سطوح چربی به میزان اندکی است و همینطور دارای 26 درصد پتاسیم، 16 درصد مس و 16 درصد منگنز می باشد. همچنین میزان تیامین و ریبوفلاوین هم 7 درصد و ویتامین ها 86 درصد است که تشکیل دهنده ارزش غذایی کشمش هستند.

ارزش غذایی و خواص کشمش سبز

کشمش سبز یک میان وعده غذایی با ارزش می باشد که اثرات مثبتی برای سلامت افراد در تمام گروه های سنی با خود به همراه دارد. از خواص اصلی کشمش سبز به درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان، بهبود فرآیند هضم مواد غذایی، جلوگیری از ریزش مو، بهبود بیماری های پوستی، بهبود درد مفاصل، تنظیم سطح PH بدن، کاهش تب، تقویت سلامت بینایی، تقویت سطح انرژی افراد، تقویت سلامت دندان ها و درمان بی خوابی می توان نام برد.

خواص کشمش سبز

کمبود آهن

با توجه به این موضوع که کشمش سبز دارای یون های آهن، مس و کمپلکس ویتامین B می باشد، اضافه کردن آن به وعده غذایی روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است. همینطور شما می توانید با استفاده منظم از کشمش سبز بصورت روزانه از ایجاد بیماری های کم خوابی پیشگیری کنید.

سرطان

کشمش سبز دارای میزان زیادی از آنتی اکسیدان های پلی فنلیک می باشد. این آنتی اکسیدان ها باعث نابودی رادیکال های آزاد می شوند که علت اصلی بروز سرطان مخصوصا سرطان کولون می باشند. افزودن کشمش سبز به وعده غذایی روشی بسیار کاربردی جهت جلوگیری از بروز انواع سرطان ها است.

هضم مواد غذایی

کشمش سبز جزو مواد غذایی است که سرشار از فیبر هستند. بخاطر همین استفاده از آن ها راهی تاثیر گذار برای درمان بیماری های روده به ویژه یبوست مزمن می باشد. اگر از کشمش سبز بصورت مداوم استفاده کنید باعث بهبود حرکات روده ای و در نتیجه سلامت دستگاه گوارش را در پی خواهد داشت.

اسیدیته

کشمش سبز دارای میزان زیادی از پتاسیم و منیزیم می باشد. وجود این عنصرها باعث کاهش اسیدیته و از بین رفتن سموم از خون و همینطور از بروز بیماری هایی همانند آرتروز، نقرس، سنگ کلیه و بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

درمان عفونت

کشمش دارای فیبرهای پلی فنولی می باد که از آن ها بعنوان آنتی اکسیدان های ضد التهاب نام برده می شود. همینطور خاصیت ضد باکتریایی آن موجب کاهش خطر تب و نابودی باکتری های مضر می شود. پس اگر از چند کشمش در روز استفاده کنید باعث می شود که به سرماخوردگی و سایر عفونت ها مبتلا نشوید.

ارسال نظر

;