فواید فلفل قرمز برای سلامتی و لاغری

فواید فلفل قرمز برای سلامتی و لاغری

فواید فلفل قرمز برای سلامتی و لاغری

فلفل قرمز دارای طعم تندی می باشد و به همین خاطر جزو ادویه های پرطرفدار در سراسر دنیا است. کشور هند بیشترین میزان استفاده از این ادویه را دارد. برای اینکه فلفل از ماندگاری بیشتری برخوردار شود، آن را خشک می کنند و به شکل پودری آن را عرضه می کنند.

خواص پودر فلفل قرمز مانند میوه تازه آن می باشد، اما با این تفاوت که ماندگاری آن بسیار بیشتر از فلفل قرمز تازه می باشد. از پودر فلفل قرمز در تهیه انواع غذاها، تهیه سالاد، سوپ و سس های مختلف استفاده می شود. یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده پودر فلفل قرمز، کپسایسین است و تندی و حس گرمای که بعد از خوردن فلفل قرمز به وجود می آید بخاطر همین ترکیب می باشد.

خواص پودر فلفل قرمز برای سلامتی

پودر فلفل قرمز از طریق خشک کردن فلفل قرمز تند تهیه می شود. به همین خاطر آب خیلی کمی دارد. این پودر از ترکیب کربوهیدرات، فیبر، چربی های غیر اشباع و پروتئین به وجود آمده است. همینطور در خود میزان قابل توجهی از ویتامین های C، B و K را دارد. فلفل قرمز سرشار از املاح معدنی مس و پتاسیم می باشد. این ادویه دارای بتاکاروتن است که جذب آن به بدن باعث تولید ویتامین A می شود. همینطور بخاطر اینکه ویتامین C در پودر فلفل قرمز وجود دارد موجب افزایش جذب آهن به بدن می شود.

خواص پودر فلفل قرمز تند برای لاغری

امروزه آمار چاقی و اضافه وزن به شکل گسترده ای در حال افزایش می باشد و کسانی که به این عارضه دچار شده اند به دنبال راهی برای رفع آن می باشند. راه های فراوانی جهت لاغر کردن موجود است که بعضی از آن ها هزینه های زیادی را نیاز دارند و بضی از آن ها هم حتی عوارض های خطرناکی در پی دارند. به همین خاطر با استفاده از خواص ادویه جات می توانید روند لاغری خودتان را تسریع کنید و همینطور نیاز به هزینه های زیادی هم ندارد.

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است فواید پودر فلفل قرمز باعث کاهش اشتها کاذب و سوختن چربی ها می شود. این خاصیت، لاغری و تناسب اندام را با خود به همراه دارد. کپسایسین که در فلفل قرمز تند وجود دارد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. اگر آن را پیش از هر وعده غذایی استفاده کنید باعث می شود که از دریافت کالری اضافی و جذب آن پیشگیری کنید. این خاصیت تاثیر خیلی زیادی در کاهش وزن دارد. اگر از پودر فلفل قرمز استفاده کنید میزان تعریق بدن شما را افزایش می دهد و با دفع سموم به لاغری شما بسیار کمک می کند.

پودر فلفل قرمز دارای فیبر می باشد. فیبر به حرکات آسان غذا در دستگاه گوارش کمک زیادی می کند. این ماده جزوء بهترین مواد مغذی برای هضم غذا به حساب می آید و جذب آن به بدن بسیار ضروری می باشد. همینطور فیبر از به وجود آمدن یبوست پیشگیری می کند و به همین خاطر با دفع سموم از بدن، باعث افزایش سرعت لاغری می شود.

اگر از این ادویه در غذاهای خود استفاده کنید موجب سالم شدن رژیم غذایی شما می شود که عامل مهمی برای لاغری به شمار می رود. همینطور اگر حرکات ورزشی را بصورت منظم انجام دهید، خاصیت پودر فلفل قرمز برای کاهش وزن را بسیار بیشتر می کند.

مطابق تحقیقات انجام شده کسانی که از غذاهای تند استفاده می کنند، غذای کمتری میل می کنند و همین موضوع باعث کاهش وزن آن ها می شود. ترکیبات شیمیایی که در فلفل قرمز وجود دارد باعث می شود که بدن به مدت طولانی ( حتی بعد از تمام شدن غذا برای سلول ها) به سوزاندن کالری می پردازد.همینطور رژیم های غذایی که در آن ها ترکیبات تند وجود دارد، سلامتی عمومی بدن را تقویت می کنند. کسانی که از غذاهای تند استفاده می کنند معمولا نسبت به افراد دیگر از بدن سالم تری برخوردار هستند.

فلفل قرمز جزوء چربی سوزهای طبیعی و بی خطر به حساب می آید و چربی های بدن را به میزان قابل توجهی رفع می کند.

دمنوش فلفل قرمز را با پودر آن درست می کنند. این دمنوش برای لاغری بسیار موثر است و مصرف روزانه دو فنجان از آن هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. برای اینکه این دمنوش را تهیه کنید باید نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب جوش حل کنید و برای هر بار استفاده، یک قاشق غذاخوری از ترکیب بدست آمده را با میزانی آب جوش رقیق کنید و بعد نوش جان کنید.

خلاصه

پودر فلفل قرمز از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن غنی می باشد. پودر فلفل قرمز خاصیت لاغری مفید دارد. همچنین این ادویه افزایش سوخت و ساز بدن را در پی دارد و فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک زیادی می کند. همینطور با افزایش دمای بدن و تعریق، کمک زیادی به چربی سوزی می کند.

ارسال نظر

;