پاپریکا از چه خواص و ضررهای برخوردار است؟

پاپریکا از چه خواص و ضررهای برخوردار است؟

پاپریکا از چه خواص و ضررهای برخوردار است؟

پاپریکا از خواص درمانی فوق العاده ای برخوردار است که بخشی از آن ها را در مقاله قبلی گفتیم و ادامه آن ها را قرار است امروز در این بخش از سایت زرخواه به شما عزیزان بگوییم. با ما همراه شوید.

خواص ضد باکتریایی

در پاپریکا پروتئین ضد باکتریایی وجود دارد که از رشد بعضی از باکتری ها مانند سالمونلا و اشرشیا کلای پیشگیری می کند که معمولا از طریق خوراکی ها منتقل می شوند. اگر پاپریکا را در رژیم غذایی خود قرار بدهید و همیشه از آن استفاده کنید، حداقل می تواند مانع رشد این باکتری های مضر شود.

پیشگیری از اسکوروی

کمبود ویتامین C از اصلی ترین دلایل بیماری اسکوروی است. پاپریکا غنی از ویتامین C می باشد و یک داروی موثر و معجزه آسا به حساب می آید و مانع بروز بسیاری از بیماری های از جمله اسکوروی می باشد و باید از آن بصورت روزانه استفاده کنید. سعی کنید پاپریکا را در رژیم غذایی خود قرار بدهید تا ویتامین C خودتان را از این طریق تقویت کنید.

پیشگیری از کم خونی

همانطور که در مقاله قبلی گفتیم، پاپریکا دارای آهن می باشد که در تشکیل گلبول های قرمز نقش اساسی دارد. علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین C در این ادویه وجود دارد که می تواند آهن را به خوبی جذب بدن کند. با توجه به این موضوع اگر از پاپریکا استفاده کنید موجب پیشگیری از کم خونی شما می شود.

مزایای قلبی و عروقی

با توجه به ویتامین C که در پاپریکا وجود دارد، بدن را در برابر بیماری های قلبی عروقی، مخصوصا حمله قلبی و سکته مغزی محافظت می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان می باشد که از آسیب دیدن رادیکال های آزاد پیشگیری می کند و خط بیماری قلبی را با کاهش مواجه می کند. با داشتن مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و فسفر موجب تصفیه خون و بهبود سلامت قلب شما می شود.

التیام زخم

پاپریکا منبع خوبی از ویتامین E می باشد که به تولید گلبول های قرمز کمک زیادی می کند. همینطور در شکل گیری لخته ها در صورت بریدگی و زخم ها و همچنین در بهبود سریع زخم ها تاثیر گذار است.

دیابت

با توجه به اینکه پاپریکا فواید درمانی فراوانی دارد، ولی قارد نیستن که دیابت را بهبود بخشد. ولی با این وجود می تواند روش پردازش قند در خون، شگفتی های را به وجود آورد. کپسایسین یکی از بزرگترین مواد مغذی پاپریکا می باشد که به اثبات هم رسیده است. بنابراین اگر از علاقمندان دارچین نمی باشند که موجب کاهش قند خون می شود، همیشه می توانید از پاپریکا بهره ببرید.

هضم

پاپریکا یک محرک به حساب می آید که با نرمال کردن اسید در معده و تقویت بزاق در هضم غذا تاثیر زیادی از خود بروز می دهد.

بیماری های خود ایمنی

مطابق تحقیقی که در سال 2016 صورت گرفت، کپسایسین است که تعیین می کند پاپریکا با چقدر می تواند تند شود، ابزار قدرتمندی جهت مبارزه با بیماری های خود ایمنی می باشد. همچنین که نویسندگان ادعا کرده اند، شرایط خود ایمنی قابل درمان نمی باشد ولی پاپریکا قادر است به عنوان بخشی از درمان باشد. چرا این احتمال وجود دارد؟ زیرا کپسایسین در فعال کردن گیرنده هایی که اثرات بیولوژیکی دارند، نقش دارند. ثابت شده است که این اثرات در درمان این نوع شرایط مفید می باشد.

ممکن است باعث بهبود سطح کلسترول شما شود

پاپریکا احتمال دارد از کلسترول شما سود ببرد. مخصوصا کپسانتین، یک کاروتنوئید در این ادویه محبوب است و احتمال دارد سطح کلسترول HDL را با افزایش رو به رو کند که با خطر کمتری از بیماری قلبی برخوردار است.
کاروتنوئید های که در پاپریکا وجود دارند همینطور می توانند به کاهش سطح کلسترول بد یا همان LDL که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند، کمک زیادی کنند.

خطرات و عوارض ادویه پاپریکا

با توجه به اینکه پاپریکا یک داروی طبیعی مفید برای بیماری های زیادی به حساب می آید، ولی تنها یک خطری که باید به آن اشاره کنیم این است که بعضی از افراد به پاپریکا حساسیت دارند.

بر اساس مطالعه که در خصوص پاپریکا آلرژن های جدید Capsicum صورت گرفته است، نشان می دهد که این نوع از واکنش آلرژیک فقط در صورت احتمال رخ دادن دارد که در یک محیط کار کنید و در طی مدت زمانی کوتاه چندین ادویه و نه تنها پاپریکا را لمس کرده و مصرف کرده باشید.

علاوه بر به وجود آوردن یک واکنش آلرژیک، احتمالا پاپریکا دیگر مشکلی برای سلامت شما نخواهد داشت. مطابق مطالعه ای که در سال 2003 صورت گرفت، موش هایی که رژیم غذایی حاوی 5 درصد از پاپریکا را دریافت می کردند، سطح کلسترول بالاتری بدست می آورند. با این حال موش ها از نظر سلامتی هیچ مشکل بهداشتی دیگر برایشان رخ نداد.

ارسال نظر

;