تمام آنچه که در خصوص پودر سیر لازم است بدانید

تمام آنچه که در خصوص پودر سیر لازم است بدانید

تمام آنچه که در خصوص پودر سیر لازم است بدانید

در مقاله های قبلی در مورد فواید بینظیر دارچین صحبت کردیم و با خاصیت های فراوان آن آشنا شدیم ولی خب باید بگیم مطابق پژوهش های که صورت گرفته است، ثابت شده استفاده زیاد از دارچین می تواند به کبد آسیب برساند و حتی زمینه بروز سرطان را به وجود میاره پس نباید از آن زیاد استفاده کنید.

فواید بی نظیر دارچین برای سلامتی

آشنایی با تمام آنچه که باید در خصوص فواید دارچین بدانید

کاسیا: به دارچین معمولی گفته می شود و نوعی می باشد که اکثریت مردم آن را مورد استفاده قرار می دهند.
سیلان: به دارچین واقعی گفته می شود و طعمی سبک تر و تلخی کمتری دارد.

عوارض مصرف زیاد دارچین

آسیب کبد

کاسیا یا همان دارچین معمولی میزان قابل توجهی کومارین دارد. این نوع دارچین تقریبا حاوی 5 میلی گرم کومارین در هر قاشق چای خوری می باشد، در حالی که دارچین سیلان فقط ردی از کومارین در خود دارد. میزانی که توصیه شده است در روز از کومارین استفاده کنید فقط 0.1 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن می باشد. یعنی شما در طول روز فقط می توانید نصف یک قاشق چایخوری دارچین کاسیا میل کنید. اما متاسفانه بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است خوردن بیش از حد کومارین موجب سمی شدن کبد می شود و به آن آسیب جدی وارد می کند.

ریسک سرطان

بر اساس مطالعاتی که روی حیوانات صورت گرفته است، خوردن بیش از حد کومارین که در دارچین کاسیا بصورت فراوان یافت می شود، ریسک انواع خاصی از سرطان را با افزایش رو به رو می کند. مثلا آزمایش روی جوندگان بیانگر این بود که خوردن بیش از حد کومارین موجب رشد تومورهای سرطانی در ریه، کبد و کلیه ها می شود.

شیوه ای که کومارین تومورها را تغذیه می کند هنوز مشخص نشده است ولی برخی از دانشمندان بر این باور هستند که کومارین قادر است بصورت مداوم به یک سری از ارگان های بدن آسیب وارد کند و به مرور زمان این آسیب می تواند سلول های سالم را با سلول های سرطانی جایگزین کند.

زخم دهان

برخی از کسانی که دارچین زیاد استفاده کرده بودند، دچار زخم های دهانی شده بودند. چون دارچین دارای سینامالدهید می باشد که می تواند در صورت استفاده زیاد، باعث بروز واکنش آلرژیک شود. ظاهرا مقادیر کم این ادویه چنین واکنشی را به وجود نمی آورد چون بزاق دهان مانع تماس طولانی مدت این مواد شیمیایی با دهان می شود. سایر واکنش های آلرژیک نسبت به سینامالدهید شامل التهاب زبان یا لثه، موجب سوزش یا خارش و لکه های سفید رنگ در دهان می شود. با توجه به اینکه این علائم خطرناک به حساب نمی آیند ولی باعث ناراحتی می شوند. از یاد نبرید فقط افرادی دچار زخم دهان ناشی از سینامالدهید می شوند که نسبت به آن آلرژی داشته باشند. البته به نظر می رسد زخم دهانی بیشتر افرادی را دچار می کند که به مقدار زیاد از روغن دارچین استفاده کنند و یا مدام از آدامس های دارچینی استفاده کنند چون این محصولات از سینامالدهیدهای زیادی برخوردار هستند.

پایین آوردن قند خون

قند خون بالا یک مشکل اساسی برای سلامتی به حساب می آید که اگر آن را درمان نکنید باعث بروز دیابت، بیماری قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر می شود. دارچین بخاطر خاصیت کاهندگی قند خون نیز از شهرت برخوردار می باشد.

مطابق مطالعاتی که صورت گرفته است این ادویه قادر است تاثیرات انسولین را تقلید کند. هر چند خوردن کمی دارچین قند خون تان را با کاهش رو به رو می کند ولی مصرف بیش از حد آن می تواند کاهش زیادی در قند خون به وجود بیاورد که به این وضعیت، هیپو گلسیمی یا افت قند خون گفته می شود که عوارضی مانند ضعف، خستگی، احساس گیجی و احتمال غش کردن را با خود در پی دارد. کسانی که در معرص افت قند خون وجود دارند و برای این بیماری از دارو استفاده می کنند باید در مصرف دارچین به شدت احتیاط کنند چون دارچین می تواند اثرات دارو را چندین برابر کند و باعث افت بیش از حد قند خون در شما شود.

مشکلات تنفسی

اگر در یک وعده از دارچین بیش از حد استفاده کنید، مشکلات تنفسی در شما به وجود می آید. دلیل آن هم این می باشد که دارچین بافت ریزی دارد که احتمال دارد به راحتی به بینی تان وارد شود. تنفس تصادفی دارچین قادر است باعث ایجاد سرفه، احتقان و تنگی نفس شود. همینطور سینامالدهید دارچین، محرکی برای گلو می باشد و قادر است باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود. کسانی که به آسم یا سایر بیماری هایی مبتلا هستند که سیستم تنفسی شان را تحت ثاثیر قرار می دهد خیلی باید احتیاط کنند تا دارچین بصورت اشتباهی وارد بینی آن ها نشود چون این افراد بیشتر در معرض مشکلات تنفسی قرار دارند.

احتمال تداخل دارویی

معمولا استفاده از مقادر کمی دارچین هیچ تداخلی با بیشتر داروها به وجود نمی آورد. ولی اگر بابت دیابت، بیماری های قلبی یا کبدی دارو استفاده می کنید، دارچین می تواند به شدت برایتان مشکل ساز شود. چون دارچین با این داروها به شدت تداخل دارد و تاثیرات یا عوارض جانبی آن ها را با تشدید رو به رو می کند.

برای مثال دارچین کاسیا دارای کومارین فراوانی می باشد که قادر است کبد را سمی کند و به آن آسیب وارد کند. اگر داروهایی استفاده می کنید که کبدتان را تحت تاثیر قرار می دهد مانند پاراستامول، استامینوفن و استاتین ها، مصرف زیاد دارچین قادر است ریسک آسیب کبدی را در شما افزایش دهد. همینطور دارچین احتمال اینکه قند خون را کاهش دهد را دارد، به همین دلیل اگر داروی دیابت استفاده می کنید این ادویه می تواند اثر آن را افزایش دهد و باعث افت زیادی قند خون شما شود.

با توجه به اینکه امروزه دارچین از شهرت زیادی برخوردار است، افرادی زیادی در تلاش هستند که مقدار زیادی از این ادویه را بصورت خشک استفاده کنند. این چالش شامل خوردن یک قاشق چای خوری دارچین پودر شده در کمتر از یک دقیقه و بدون نوشیدن آب است. شاید خطرناک بنظر نرسد ولی در واقع بسیار خطرناک محسوب می شود، چون خوردن دارچین خشک می تواند باعث تحریک گلو و ریه ها شود. همینطور احتمال دارد موجب آسیب رساندن دائمی به ریه ها شود، چون ریه قادر نیست فیبرهای این ادویه را تجزیه کند و در نتیجه در ریه تجمع پیدا می شود و موجب التهاب آن می شود که به آن پنومونیا یا سینه پهلو گفته می شود. اگر پنومونیا درمان نشود، ریه ها برای همیشه دچار زخم می شود و احتمالا به کل از کار بیافتند.

ارسال نظر

;