آشنایی با فواید بینظیر زنجبیل

آشنایی با فواید بینظیر زنجبیل

آشنایی با فواید بینظیر زنجبیل

در دو مقاله گذشته در خصوص ارزش غذایی و تعدادی از فواید آن صحبت کردیم و در این بخش هم قرار است به فواید درمانی بیشتر از زنجبیل بپردازیم. پیشنهاد می کنم که حتما این مقاله را مطالعه کنید چون کاربردی می باشد.

10 خواص درمانی زنجبیل که باید بدانید

از زنجبیل چگونه استفاده می شود؟

تاثیر زنجبیل بر معده

زنجبیل جزو بهترین گیاهان دارویی برای معده و گوارش به حساب می آید، چون به ترشح صفرا و تحریک هضم بهتر غذا کمک زیادی می کند و دمنوش زنجبیل ناراحتی های معده مانند گرفتگی، سوزش سر دل، اسهال و نفخ را بهبود می بخشد.

برای اینکه نفخ معده را درمان کنید، پیشنهاد می کنیم در طول روز دو یا سه بار مقداری زنجبیل (در دوزه های 250 تا 500 میلی گرم) نوش جان کنید.

زنجبیل تازه را خرد کنید و روی آن نمک اضافه کنید و در طول روز به صورت مرتب قطعات را بجویید، چون برای درمان ناراحتی های معده موثر است.

درمان سنگ کلیه

اگر از درد های شدید سنگ کلیه رنج می برید، می توانید با مصرف منظم چای زنجبیل به درمان طبیعی و خانگی دفع سنگ کلیه بپردازید.

بهبود سلامت قلب

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است، مکمل ریشه زنجبیل بخاطر پایین آوردن کلسترول و فشار خون بالا برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد و چای زنجبیل از لخته شدن خون پیشگیری می کند. همینطور در طب چینی زنجبیل در تقویت قلب کاربرد دارد.

درمان گیاهی سرماخوردگی و آنفلوآنزا

زنجبیل تازه ولی خشک نشده، قادر است از ورود باکتری به سلول های انسان پیشگیری کند و هم می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد.

عصاره متانول زنجبیل دارای اثرات ضد باکتریایی است، عصاره متانول زنجبیل از رشد 19 نوع هلیکوباکترپیلوری پیشگیری می کند.

برای رفع سرفه و گلو درد ناشی از سرماخوردگی می توانید از یک قاشق چایخوری آب زنجبیل و عسل استفاده کنید و همینطور چای زنجبیل برای برطرف کردن احتقان گلو و بینی موثر است.

ترکیب شنبلیله و آب زنجبیل تازه در درمان آسم تاثیرگذار است.

درمان کمردرد

خمیر زنجبیل از خاصیت ضد التهابی برخوردار است و برای درمان روماتیسم یا درد آرتروز تاثیر گذار است. 1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل (یا زنجبیل تازه رنده شده)، 5 قطره اسانس اکالیپتوس و 2 قاشق چایخوری روغن زیتون (یا روغن کنجد) بر روی ناحیه دردناک قرار بدید و ماساژ داده و بعد با یک پارچه میبندیم تا گرم شود بعد از گذشت چند ساعت با آب گرم آن را می شوییم.

جوان سازی پوست

زنجبیل از خاصیت ضد پیری برخوردار می باشد، چون دارای بیش از 40 ترکیب آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند سموم بدن را پاکسازی کند و با بهبود جریان خون به تغذیه و اکسیژن رسانی بهتر به پوست کمک می کند.
همینطور با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که زنجبیل دارد از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد روی پوست پیشگیری می کند و موجب بهود الاستیک پوست می شود.

از زنجبیل برای درمان سریع چین و چروک پوست و کاهش علائم پیری می توانید استفاده کنید.

برطرف کردن جای زخم و لک

زنجبیل، آنتی اکسیدان فوق العاده قوی برای برطرف کردن جای زخم، آسیب های پوستی و لکه های ناشی از افزایش سن می باشد. برای درست کردن این ترکیب ابتدا کمی زنجبیل تازه رنده شده را با یخ خرد شده مخلوط کنید و از آن یک بار در هفته استفاده کنید و آن را روی پوست خودتان قرار دهید.

درمان دل درد قاعدگی

برای کاهش شدت درد می توانید از زنجبیل استفاده کنید. در آغاز دوره قاعدگی می توانید با مصرف زنجبیل علائم و درد قاعدگی را با آن کاهش دهید البته این موضوع در بعضی از خانم ها تاثیر گذار است. جالب است بدانید که از گذشته در طب چینی از چای زنجبیل با شکر قهوه ای برای درمان مشکلات قاعدگی و عادت ماهیانه تجویز می شده است.

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، اثر زنجبیل مانند اثر داروهای ایبوپروفن و مفنامیک اسید برای دردهای قاعدگی به حساب می آید.

تاثیر زنجبیل در درمان اگزما

شوگاول یک ترکیب پیدا شده در زنجبیل می باشد که حساسیت پوست (اگزما) در موش ها را با پیشگیری از سیتوکین و فعال کردن مسیر Nrf2 بهبود می بخشد.

درمان استفراغ و حالت تهوع

مصرف زنجبیل موجب جلوگیری از فعالیت زیادی اعصاب و عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، حالت تهوع، استفراغ می شود. همینطور زنجبیل یک مسکن غیر دارویی موثر برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری می باشد. برای رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از عوارض جانبی شیمی درمانی می توانید از زنجبیل استفاده کنید.

بهبود آرتروز

مطابق تحقیقاتی که روی زنجبیل صورت گرفته است، مشخص شده که زنجبیل می تواند تاثیرات آرتروز را رفع کند در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهند زنجبیل فقط در طول اولین درمان تاثیر گذار است.

ارسال نظر

;