گلپر دارای چه خواصی است؟

گلپر دارای چه خواصی است؟

گلپر دارای چه خواصی است؟

گیاه گلپر دارای خواص بی نظیری است که این اثرات به قدری فوق العاده می باشد که در بسیاری از کشورها آن را بیشتر از تصور ما مورد استفاده قرار می دهند. برای اینکه با فواید فراوان گلپر آشنا شوید با ما همراه شوید تا در ادامه بصورت کامل آن ها را توضیح دهیم.

ضد التهاب

گلپر دارای فواید ضد التهابی است بخاطر همین برای درمان بیماری هایی مانند ورم مفاصل و نقرس که موجب التهاب مفاصل استخوان و به وجود آمدن درد شدید می شوند، بسیار موثر است. با کاهش تورم، درد در بیماران ورم مفاصل و نقرس بصورت زیادی کاهش پیدا می کند.

تسکین درد

بر اساس بررسی های که روی فواید ضد درد این گیاه صورت گرفته است. استفاده از این گیاه برای درمان زخم های پوستی بسیار مناسب می باشد. کاربرد عصاره گیاه روی زخم ها، به ضد عفونی کردن آن ها و پیشگیری از گسترش آن ها کمک زیادی می کند.

فواید گلپر بر بیماری های عروق کرونری

مطابق مطالعه ای که روی سطوح چربی در گروه هایی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر صورت گرفته است، نشان می دهد که بعد از تجویز عصاره گلپر، میزان تری گلیسرید سرم خونی در این گروه بیماران با کاهش زیادی رو به رو شده است. مطالعات کوتاه مدت به هیچ بهبودی قابل توجه ای اشاره نکرده است.

درمان بیماری های قارچی

از رایج ترین بیماری های قارچی، کف پای ورزش کاران می باشد. این بیماری معمولا در افراد با سیستم دفاعی ضعیف و تحت درمان سرطان و افراد مبتلا به دیابت رویت می شود. برای درمان عفونت از این گونه گل کوهی بر روی محل آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد و باید صبر کنید تا خشک شود. این کار را باید هر روز بصورت دوبار انجام دهید تا عفونت کاملا درمان شود.

خواص ضد میکروبی گلپر

خاصیت ضد میکروبی که گلپر دارد به تقویت رشد میکرو ارگانیسم ها کمک زیادی می کند. همینطور از عصاره گلپر می توانید به عنوان آنتی بوتیک هم استفاده کنید. آنتی بوتیک ها از رشد باکتری ها پیشگیری می کنند. این محلول در مکان هایی که میکرو ارگانیسم ها تکثیر می شوند، بزنید.

پروفایل لیپید

بر اساس مطالعاتی که در خصوص عصاره گلپر ایرانی صورت گرفته است، نشان می دهد که این عصاره بر بهبود سلامت بیماران قلبی تاثیرگذار می باشد.

درمان تشنج با گلپر

تریترپنس، ترپنوئیدها و آلکالوئیدهای که در گیاه گلپر وجود دارند در بهبود تشنج بسیار تاثیر گذار هستند و از بروز و کنترل آن پیشگیری می کند. یک شیشه انفوزیون بدست آمده از برگ این گیاه در پایین آوردن فرکانس تشنج بسیار موثر است.

ایمن سازی بدن

بعضی از فواید ایمن سازی گلپر، سرکوب تکثیر سلولی T، سرکوب تکثیر سلولی B جهت کنترل بازسازی بافت عضله، استخوان و غضروف می باشد. همینطور از بیماری های دستگاه ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و... پیشگیری می کند.

ضد کاندیدایی

اگر از عصاره گلپر استفاده کنید، فعالیت ضد میکروبی به خوبی صورت می گیرد. قارچ کاندیدا بخاطر داشتن مخمر رشد می کند. معمولا باکتری های لاکتوباسیلوس به کنترل رشد مخمر کمک فراوانی می کنند. اگر این اتفاق صورت بگیرد، باید از عصاره گیاه گلپر کمک بگیرید تا عفونت کاندیدا پایین بیاید.

پیشگیری از دیابت

اگر از عصاره گلپر استفاده کنید موجب کاهش علائم دیابت می شود. چون دو عامل اصلی هیپرتریگلیسریدمیا و هیپو کلسترومی از بروز دیابت جلوگیری می کند.

لاغری با گلپر

گلپر بخاطر طبع گرمی که دارد موجب بهبود سردی معده می شود و در هضم غذا هم موثر می باشد. گلپر موجب کنترل اشتهای کاذب شما خواهد شد و بخاطر همین در لاغری تاثیر گذار می باشد و چربی سوز قوی برای شکم و پهلو به حساب می آید. بعد از ورزش از دمنوش گلپر استفاده کنید.

رفع نفخ شکم

اگر از دمنوش گلپر استفاده کنید یا ساقه های گلپر را بجویید سریعا نفخ شمکتان از بین می رود. این ماده در درمان سوء هاضمه دفع عمومی و برونشیت مزمن هم کاربرد دارد.

تقویت حافظه

علت کم حافظه بودن غلبه سردی بر مغز می باشد که استفاده از چای سبز موجب غلبه بر سردی می شود و بعد از مصرف آن بصورت محسوس تقویت حافظه را تجربه خواهید کرد.

سلامت پوست

حمام کردن با گلپر می تواند موجب کاهش تورم شود، پوست را نرم می کند و به همینطور به درمان اگزما هم تاثیر می گذارد. برای اینکه به خواص گلپر برای پوست برسید، دو فنجان از محلول گلپر را به آب گرم اضافه کنید و چند قطره روغن نارگیل را هم داخل آن بریزید.

ارسال نظر

;