آشنایی با تمام آنچه که باید در خصوص فواید دارچین بدانید

آشنایی با تمام آنچه که باید در خصوص فواید دارچین بدانید

آشنایی با تمام آنچه که باید در خصوص فواید دارچین بدانید

دارچین علاوه بر اینکه یک ادویه خوش طعم و خوش بو در آشپزخانه ها به حساب می آید. دارای فواید بینظیر و زیاد در طب سنتی است و از آن برای بهبود بسیاری از مشکلات استفاده می شود که در این بخش از سایت زرخواه قرار است به آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم که این مقاله را حتما مطالعه کنید و از دست ندهید.

کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش:

دارچین علاوه بر اینکه به غذا عطر و طعم خوبی می دهد، باعث هضم بهتر غذا می شود. همینطور از آن می توانید برای رفع حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ نیز استفاده کنید.

از بین برنده باکتری های ایکولای:

دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی است و می تواند با باکتری ها مبارزه کند. پراکسید هیدروژن را با روغن دارچین مخلوط کنید و آن را به آب میوه های خودتان بیافزاید و مصرف کنید.

کمک به درمان بیماری PMS :

دارچین سرشار از منگنز می باشد و یک منبع عالی برای کاهش اثرات بیماری PMS محسوب می شود. در تحقیقاتی که صورت گرفته است، خانم های که روزانه 5 الی 6 میلی گرم منگنز مصرف می کنند، کمتر به تغییرات خلقی مبتلا می شوند. همینطر نتایج بدست آمده نشان می دهد که اضافه کردن منگنز در رژیم غذایی خانم ها می تواند علائم مختلف این بیماری را در آن ها کاهش دهد.

کمک به بهبود و تقویت روحیه:

برای درمان افسردگی های زمستانه از دارچین می توانید بهره ببرید. همینطور بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است بوی دارچین، تحریک پذیری و اضطراب را با کاهش رو به رو می کند.

دارچین برای حجم دهندگی لب:

به جای اینکه از جراحی و یا تزریق ژل برای حجم دهی به لب تان استفاده کنید، می توانید اینکار را در خانه با استفاده از دارچین انجام دهید. برای انجام اینکار در ابتدا باید یک تکه دارچین را روی لب هایتان قرار بدهید و چند ثانیه صبر کنید تا زمانی که حس تند و سوزش آن کاهش پیدا کند و بعد آن را بشویید و بعد روی لب هایتان وازلین بزنید.

کمک به تحریک و افزایش رشد مو:

استفاده منظم از دارچین قادر است از ریزش مو پیشگیری کند. اگر پوست سر شما دچار حساسیت نباشد می توانید دو قاشق غذا خوری عسل و نیم فنجان روغن زیتون گرم را با دارچین ترکیب کنید و سپس روی سرتان قرار بدهید. برای غلیظ شدن این ترکیب، از تخم مرغ استفاده کنید و بعد موهایتان را با رطوبتی که دارد شانه کنید و بعد از گذشت 15 دقیقه با شامپو و آب ولرم آن را بشویید.

ماسک صورت دارچین برای رفع آکنه:

برای درست کردن ماسک صورت دارچین باید 3 قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب کنید و بعد آن را روی صورتتان قرار بدهید. دارچین موجب توقف باکتری های تحریک کننده آکنه می شود عسل نیز موجب سفید شدن و طراوت پوست می گردد. این ماسک را باید برای مدت 10 دقیقه روی صورتتان قرار بدهید و بعد آن را با آب گرم بشویید و سپس به آرامی خشک کنید.

اسکراب پوست های خشک:

هیچکس علاقه ای به داشتن پوستی خشک و سرخ ندارد، بخاطر همین می توانید با حذف سلول های مرده پوستتان، نرمی و درخشش را دوباره به آن بازگردانید. برای اینکار باید دارچین، بادام، روغن زیتون، عسل و نمک دریا را با یکدیگر مخلوط کنید و روی صورتتان بگذارید.

دارچین خوش بو کننده نفس است:

اگر دهان تان بوی بد می دهد و از این موضوع رنج می برید، می توانید با استفاده از دارچین این موضوع را بهبود بدهید.

جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست :

خورشید موجب تولید گلیکاسیون می شود که عامل اصلی چروک شدن به حساب می آید. عصاره دارچین موجب کاهش تولید این ماده می شود و به همین خاطر سرعت روند پیری کاهش پیدا می کند.

مدیریت و کنترل وزن:

همانطور که قبلا هم گفتیم استفاده منظم از دارچین کلسترول و میزان قند خون را به خوبی کنترل می کند. به همین خاطر در متابولیزه کردن کربوهیدرات ها، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن طبیعی اثر می گذارد.

کاهش اضطراب و استرس:

کسانی که دچار اضطراب و نگرانی دائمی هستند با استفاده از چای دارچین می توانند آن ها را از بین ببرند چون دارچین دارای خواص آرامش بخش است.

درمان اگزما با دارچین:

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، ترکیب یک قاشق دارچین با عسل و قرار دادن آن روی پوست می تواند موجب رفع اگزما شود.

افزایش میل جنسی:

اگر بصورت منظم و کنترل شده از دارچین استفاده کنید، می توانید میل جنسی خودتان را با افزایش رو به رو کنید.

کاهش کلسترول بد خون :

امروزه اکثر غذاهای که مردم استفاده می کنند، چرب می باشد و همینطور کلسترول و چربی های ناسالم دارد و با گذشت زمان باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود. اینجاست که دارچین می تواند به کمک تان بیاید چون قادر است کلسترول بد را با کاهش رو به رو کند و از التهاب بافت های داخلی پیشگیری کند و در کل می تواند میزان خطر حملات قلبی را کاهش دهد.

ارسال نظر

;