آشنایی با فواید بی نظیر خاکشیر

آشنایی با فواید بی نظیر خاکشیر

آشنایی با فواید بی نظیر خاکشیر

همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم، خاکشیر از فواید زیادی برخوردار است که ادامه خواص آن را در این مقاله خواهیم گفت، توصیه می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید.

خاکشیر چه فوایدی دارد؟

خاکشیر چیست و چگونه به وجود می آید؟

درمان و تسکین التهاب مجاری ادراری و کلیه

شاید افراد کمی پیدا شوند که در خصوص فواید خاکشیر برای درمان و تسکین التهاب مجاری ادراری و کلیه بدانند. ولی در بسیاری از متون طب سنتی به این موضوع پرداخته شده است که استفاده از خاکشیر در زمان بروز التهاب های مجاری ادراری و کلیه بسیار تاثیر گذار است مخصوصا زمانی که فرد مبتلا شده به بیماری سنگ کلیه دارد و این سنگ در کلیه وی باعث بروز التهاباتی در موضع کلیه یا مجاری ادرار وی شده است. در این حالت نوشیدن روزانه 4 تا 5 لیوان خاکشیر که با شیرینی طبیعی مانند سکنجبین شیرین شده است و بسیار موثر می باشد.

رفع بوی بد دهان

اگر شماهم در گروه کسانی می باشید که بخاطر افزایش خلط بلغم در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده اید و نمی توانید به راحتی این موضوع را حل کنید، به شما یک پیشنهاد جالب داریم، از شربت ترنجبین و خاکشیر برای رفع بد بوی دهانتان استفاده کنید. فقط لازم است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر میل کنید. ترنجبین را به مدت 5 الی 6 ساعت درون آب خیس کنید و بعد از صاف کردن آن را با یک یا دو قاشق خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می کند تا با دفع اخلاط ناسالم و بلغم اضافه به مرور احساس بهتری داشته باشید و با اصلاح مزاج از شر بد بویی دهانتان خلاص شوید.

درمان اسهال با خاکشیر

یکی از اختلالاتی که کودکان بیشتر در تابستان دچار آن می شوند، ابتلا به اسهال می باشد. طبیبان طب سنتی ایران برای درمان این مشکل دارویی را پیشنهاد می کنند که در اکثر خانه ها هم وجود دارد. برای تهیه این دارو لازم است خاکشیر را رو داده و آن را با آب و عسل ترکیب کنید و به کودکان بدهید. این مخلوط را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای وی تهیه کنید.

پیشگیری از دل ضعفه

بعضی از افراد در طول روز با دل ضعفه رو به رو میشوند. این دل ضعفه احتمال دارد در طول روزهای گرم تابستان یا در روزهای ماه رمضان به سراغ شما بیاید. برای اینکه از بروز این دل ضعفه پیشگیری کنید، خاکشیر و اب عسل را با هم مخلوط و مصرف کنید. برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید. بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن به وجود می آید که باید از سایر مواد موجود در ظرف جدا شود. بعد از جدا کردن هرچیزی که باقی ماند، همان ترکیبی می شود که موجب بهبود دل ضعفه و جلوگیری از بروز آن می شود. اگر چه عسل با حرارت، بعضی از ویتامین ها و مواد مغذی خود را از دست می دهد ولی در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می ماند که برای درمان دل ضعفه بسیار مناسب می باشد.

رفع جوش صورت

اگر 2 قاشق غذا خوری خاکشیر را با عرق شاه تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب کنید برای رفع جوش های صورتتان بسیار موثر خواهد بود. برای استفاده از این مخلوط فقط نیاز است یک استکان ازهر کدام از عرق های گیاهی شاه تره، بیدمشک و کاسنی را با هم ترکیب کنید و بعد به آن ها 2 قاشق غذاخوری خاکشیر اضافه کنید. نوشیدن این ترکیب موجب درمان جوش های صورتتان می شود و باید از این نسخه دست کم 3 هفته استفاده کنید و بعد از سپری کردن این مدت نتایج بهبود خودشان را بروز می کنند.

همینطور در روزهایی که هوا گرم می باشد و بخاطر گرما تعداد جوش های صورت شما زیاد شود و مخصوصا اگر زیاد جوش می زنید، حتما روزانه یک لیوان خاکشیر را بنوشید. خاکشیر خنک می باشد و گرمی روزهای داغ را تقریبا خنثی می کند و البته به پوست تان جلا و جلوه هم می دهد.

از بین بردن لک های پوست و صورت

یکی دیگر از فواید خاکشیر رفع لک های پوستی می باشد. برای رفع لک های پوست مخصوصا در بخش صورت یکی از بهترین روش ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین می باشد. کسانی که از این مخلوط هر روز و بصورت مستمر به مدت 3 هفته استفاده می کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و نابودی کک های صورت و پوست شان مواجه خواهند شد. برای تهیه این ترکیب لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب خیس کنید و بعد از این مدت آن را صاف کرده و به آن 2 قاشق خاکشیر پاک کرده بیافزاید و بنوشید. با نوشیدن این شربت گیاهی به مرور زمان پوستی روشن و بدون لک خواهید داشت.

ارسال نظر

;