فواید بی نظیر دارچین برای سلامتی

فواید بی نظیر دارچین برای سلامتی

فواید بی نظیر دارچین برای سلامتی

در یک زمانی دارچین از طلا، بیشتر ارزش پیدا کرده بود؛ این ادویه، جزو قدیمی ترین ادویه های شناخته شده در دنیا محسوب می شود، در حقیقت این ادویه محبوب از فواید فراوانی برای سلامتی برخوردار است که شما را متعجب می کند. دارچین از ادویه های خوش طعم به حساب می آید که خواص و فواید زیادی دارد، مخلوطی از دارچین و عسل برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. ولی این تنها مورد از فواید دارچین نمی باشد و در ادامه از این مقاله سایت زرخواه به معرفی فواید دیگر آن خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

مزایای سلامتی دارچین:

1. کنترل قند خون:

بعضی از مطالعات اینگونه نشان می دهند که دارچین کمکی زیادی به مقاومت بدن انسولینی ها می کند. به همین خاطر بسیاری از کسانی که به دیابت مبتلا هستند از این ادویه برای کنترل قند خون خود بهره می برند. می توانید دارچین را بصورت چای یا بعنوان مکمل مصرف کنید.

2. کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید:

دارچین قادر است به صورت غیر مستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی با کاهش رو به رو کند. مصرف دارچین با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و همینطور افزایش سطح کلسترول خوب بنام HDL همراه می باشد.

3. جلوگیری از بیماری آلزایمر:

مطابق مطالعات و تحقیقاتی که صورت گرفته است، عصاره دارچین قادر است از آلزایمر جلوگیری کند و روی آن تاثیر گذار باشد. دو ترکیبی که در آن با نام های اپیکاتچین و سینامالدهاید وجود دارد، احتمال دارد به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک فراوانی کند و همینطور از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر می باشند، پیشگیری کند.

4. جلوگیری از عفونت:

از فواید خوب دارچین می توان به توانایی فوق العاده آن در پیشگیری از عفونت مخمر ماوم در مقابل دارو اشاره کرد. به خاطر خواص ضد باکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده ای که دارد در درمان عفونت های داخلی و خارجی تاثیر گذار است و از به وجود آمدن میکروب در مثانه به خوبی پیشگیری می کند.

5. تقویت عملکرد بدن با دارچین :

دارچین قادر است وضوح و هوشیاری روانی بدن را به خوبی بهبود ببخشد. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببوید. عطر آن قادر است عملکرد شناختی را با افزایش رو به رو کند و توجه و حافظه کاری را تقویت کند.

6. دارچین برای جلوگیری از بیماری های قلبی :

دارچین دارای خواص ضد التهابی می باشد و قادر است که از قلب و شریان های اطراف آن در مقابل عفونت و آسیب ها به خوبی محافظت کند.

7. بهبود گردش خون:

استفاده از این ادویه خوش طعم موجب می شود که گردش خون شما بهبود یابد و همانطور که می دانید با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به صورت قابل توجهی با کاهش رو به رو می شوند. همینطور گردش خون خوب، موجب گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده از دارچین خطر ابتلا به حملات قلبی را با کاهش زیادی رو به رو کنید.

8. کمک به تسکین دردهای عضلات و سردرد:

دارچین دارای خواص ضد التهابی است و به همین خاطر قادر است سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد. دارچین برای بازیکنان ورزشی و کسانی که به آرتریت مبتلا هستند، پیشنهادمی شود و همینطور از آن برای تسکین سردردهایی که از سرماخوردگی به وجود می آیند مورد استفاده قرار می گیرد.

9. جلوگیری از سرطان با دارچین :

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است دارچین قادر است رشد سلول های سرطانی را به شدت کاهش دهد. زمانی که دارچین را بصورت منظم در رژیم غذایی خود استفاده می کنید، می توانید از سرطان به خوبی پیشگیری کنید و رشد سلول های لنفوم و لوسمی را با کاهش رو به رو کنید.

10. تغذیه با شیر مادر:

همینطور ادع شده است که دارچین قادر است ترشح سالم شیر مادر را بهبود ببخشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک بسزایی کند.

11. جلوگیری از خونریزی:

استفاده از دارچین بصورت طبیعی موجب توقف خونریزی بیش از حد می شوند و همینطور روند بهبودی را با سرعت بیشتری همراه می کند.

12. کمک به بهداشت دهان و دندان:

دارچین یک عنصر بسیار دوست داشتنی و خوش طعم در آدامس و دهانشویه ها می باشد. با توجه به خاصیت ضد التهابی که دارچین دارد از دندان ها و لثه ها در مقابل صدمه و آسیب به خوبی محافظت می کند و همینطور تنفس و بوی بد دهان بهبود می بخشد.

13. کنترل و دفع حشرات:

استفاده از دارچین باعث دفع بسیاری از حشرات می شود. همینطور شما می توانید تکه هایی از آن را در قسمت های مختلف از خانه بزارید تا حشرات را آنجا دور کند.

14. درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمولی:

از دارچین در طب چینی برای درمان طبیعی جهت رفع سرفه و سرماخوردگی استفاده می شود که دستور تهیه آن به صورت زیر می باشد:
در ابتدا یک تکه چوب دارچین را به آب جوش بیافزاید و به مدت 2 دقیقه صبر کنید جوش بیاید و چوب دارچین را از داخل آن بردارید و آن را به شکل چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید.
از این چای در روز می توانید دوبار استفاده کنید. در حالی که سرماخوردگی شما بیشتر از 3 روز ادامه پیدا کند دیگر باید به پزشک بروید.

15. درمان دندان درد:

برای اینکه دندان درد خود را تسکین دهید باید از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنید و ترکیب آن باید به این شکل باشد که 5 قاشق چای خوری عسل را در یک قاشق چای خوری دارچین بریزید و تکه از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان قرار بدهید. اینکار را باید دو الی سه بار در روز تکرار کنید تا دردتان به خوبی تسکین پیدا کند.

ارسال نظر

;