چگونه در خانه پودر پاپریکا درست کنیم؟

چگونه در خانه پودر پاپریکا درست کنیم؟

چگونه در خانه پودر پاپریکا درست کنیم؟

پاپریکا جزو ادویه های عالی به حساب می آید که از فلفل دلمه ی قرمز تهیه می شود و در این بخش از سایت زرخواه می خواهیم در مورد نحوه درست کردن آن در خانه توضیحاتی را ارائه کنیم. توصیه می کنیم که حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید و از دست ندهید.

همانطور که گفتیم پاپریکا از فلفل دلمه ای قرمز تهیه می شود و طرز تهیه آن به صورت زیر می باشد.

آماده سازی: 2 ساعت
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 4 ساعت
مواد اولیه :
فلفل قرمز دلمه ای 4 تا 5 عدد

نحوه درست کردن پودر پاپریکا در خانه

امروزه به راحتی می توانید فلفل دلمه ای قرمز را از سبزی فروشی ها تهیه کنید. این فلفل در بیشتر کشورها با نام کپسیکم شناخته می شود. فلفل مورد علاقه خودتان را بخرید.

ما استفاده از فلفل دلمه ای را پیشنهاد می کنیم چون در آخر پاپریکا شما شیرین می شود. حالا منظورمان از شیرین این نیست که به غذا طعم شیرینی بدهد، منظورمان این است که طعم آن تند نمی شود.

حتما تا الان برای یکبار هم که شده در آشپزی یا سالادها از فلفل دلمه ای قرمز استفاده کرده اید و دقیقا می دانید طعم آن به چه شکلی است.

برای درست کردن آن به یک شیشه ی کوچک پاپریکا 4 یا 5 فلفل دلمه ای قرمز نیاز خواهید داشت.

راه های زیادی برای خشک کردن آن وجود دارد:

اولین راه خشک کردن توسط نور آفتاب
دومین راه، خشک کردن روی بخاری یا جلوی بخاری
سومین راه اینکه اول فلفل ها را بصورت حلقه ای خورد کنید و دانه های آن را بردارید تا تا آنجایی که امکان دارد پودر پاپریکا شما تند نشود و کاملا شیرین باشد. حلقه های فلفل را روی یک شبکه یا حتی شبکه خود فر قرار دهید و فر را روی 120 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.  حتی اگر فر شما درجه ای از این پایینتر داشت روی آن تنظیم کنید. توجه کنید که هرچقدر درجه حرارت فر پایینتر باشد در آخر رنگ پاپریکا قرمز تر و خوشرنگ تر خواهد بود. به مدت 3 ساعت سینی فلفل را داخل فر قرار بدهید و زمانی فلفل ها آماده می شوند که آن ها را در دستان گرفتید حالت تردی داشته باشند و در آخر آن ها را باید به خوبی آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند.

توصیه :

از پاپریکا به عنوان ادویه در غذاها استفاده می شود چون عطر و طعم خوب و خاصی به غذا می دهد.

چون آن را با حرارت کم آتش فر کبابی و خشک کرده اید یک عطر ملایم دودی هم به آن اضافه می شود که می توانید به خوبی طعم غذا را مطلوب کند و هیچ ضرری را به شما نرساند.

این پودر تحت هیچ شرایطی تندی ندارد و می توانید به میزان زیاد از آن در غذاهایتان استفاده کنید چون موجب قرمز شدن رنگ غذاها می شود. همینطور اگر تمایل داشتید می توانید برای تند کردن آن از دانه های فلفل دلمه هم استفاده کنید یا اینکه ترکیبی از فلفل های تند و شیرین را مورد استفاده قرار دهید.

از پاپریکا می توانید در سالاد سیب زمینی استفاده کنید چون طعم سالاد را خیلی خوب می کند.

در آخر اگر دوست ندارید که خودتان در خانه پودر پاپریکا درست کنید می توانید از بخش محصولات سایت پودر پاپریکا سفارش دهید که از فلفل دلمه های تازه و سالم تهیه شده است.

ارسال نظر

;