10 خواص درمانی زنجبیل که باید بدانید

10 خواص درمانی زنجبیل که باید بدانید

10 خواص درمانی زنجبیل که باید بدانید

همانطور که در مقاله قبلی در مورد زنجبیل گفتیم یکی از گیاهان پرکاربرد در طب سنتی است که خواص درمانی زیادی دارد و هر چقدر از آن بگوییم، کم گفته ایم. در ادامه این مقاله قرار به معرفی فواید درمانی این گیاه بپردازیم. با ما همراه باشید.

از زنجبیل چگونه استفاده می شود؟

فواید زنجبیل جهت سلامتی به خوبی مستند شده است و در سراسر دنیا از آن بعنوان یک داروی طبیعی سالیان سال است که مورد استفاده قرا می گیرد. در حقیقت در متون زیادی از کتب طب سنتی چینی، رومی، یونانی، عربی و سانسکریت، برای بهبود سلامت و درمان بیماری ها استفاده از ریشه زنجبیل تاکید شده است.

ضدالتهاب طبیعی

زنجبیل موجب بهبود گردش خون می شود. زنجبیل ضد التهابی طبیعی محسوب می شود که به تسکین پوست آسیب دیده یا پوستی که کمی ملتهب است، کمک زیادی می کند.

افرادی که به آسم مبتلا هستند باید دقت کنند که یک یا دو قطره از عصاره ی زنجبیل را همراه با ماده ای مانند روغن زیتون آرامش بخش قوی به حساب می آید.

درمان کبد چرب

زنجبیل با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و کاهش تری گلیسرید خون تاثیری زیادی در درمان کبد چرب دارد و مصرف زنجبیل با کاهش التهاب و رشد و نمو سلول های سرطانی از به وجود آمدن سرطان کبد جلوگیری می کند.

درمان دیابت

زنجبیل موجب کاهش سطح قند خون می شود و اگر از آن بصورت منظم مصرف کنید از ایجاد دیابت نوع 2 و چاقی جلوگیری می کند. زنجبیل همینطور خطر ابتلا به نفروپاتی دیابتی (آسیب کلیه ناشی از قند خون بالا) را به شدت با کاهش رو به رو می کند و قادر است که حساسیت انسولین را افزایش دهد و قابلیت تعادل و حفظ میزان مناسب قند خون را دارد.

مطابق پژوهش های که صورت گرفته است، ترکیب زنجبیل و عسل جهت کنترل قند خون بسیار تاثیر گذار است چون موجب افزایش جذب گلوکز به سلول های ماهیچه ای می شود. پس مصرف ترکیب زنجبیل و عسل موجب پیشگیری از دیابت، کاهش میزان قند خون و LDL کلسترول می شود.

محافظت از دی ان ای

از روغن اسانس زنجبیل جهت پایین آوردن آسیب دی ان ای از سم قارچ به نام آفلاتاکسین استفاده می شود، همینطور زنجبیل قادر است از دی ان ای اسپرم در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت کند و به بهبود باروری آقایان کمک زیادی می کند.

تسکین میگرن با زنجبیل

زنجبیل درد و التهاب در رگ های خونی را کاهش می دهد و این کاهش موجب تسکین میگرن می شود و همینطور اگر از زنجبیل رقیق شده بصورت موضعی روی پیشانی بمالید می تواند دردهای شدید میگرنی را تسکین دهد.

تاثیر زنجبیل بر سکته مغزی

اگر از زنجبیل با مقادیر کم بصورت منظم استفاده کنید موجب از بین بردن ذخایر چربی درون شریان ها و بهبود جریان خون می شود که این موضوع موجب پیشگیری از بروز سکته مغزی می شود و همینطور برای تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است.

ضد قارچ موثر

زنجبیل یک ضد قارچ موثر در غلظت کمتر از 1 میلی گرم در میلی لیتر به حساب می آید و همینطور از رشد کاندیدا آلبیکانس پیشگیری می کند.

جلوگیری از سرطان

سرطان یک بیماری بسیار خطرناک و جدی است که بخاطر رشد کنترل نشده ی سلول های غیرطبیعی به وجود می آید و از عصاره ی زنجبیل در بعضی از مطالعات بعنوان درمان جایگزین جهت بعضی از سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل بر سرطان چه تاثیراتی دارد؟

سلول های سرطانی را با تشعشع حساس می کند.
از رشد سلول سرطانی پیشگیری می کند.
مانع رشد سلول های سرطانی کبد ( هپاتاما) و استخوان (استئوسارکوما ) می شود.
موجب توقف رگ های خونی جدید که امکان رشد سلول های سرطانی را فراهم می کند، می شود
از انتقال سلول سرطانی جلوگیری می کند.
پیشگیری از متاستاز ( مهاجرت سلولی ) سلول های سرطانی سینه
سلول های سرطانی می توانند رگ های خونی جدید به نام رگ زایی را رشد دهند و از رگ زایی در سرطان پوست پیشگیری کنند.

درمان چاقی

زنجبیل با فعال کردن مسیر PPARδ، ظرفیت تحمل ورزش را با افزایش رو به رو می کنند و همینطور در یک مطالعه ای که توسط دانشمندان آمریکایی صورت گرفته است، مصرف زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل در رژیم غذایی می تواند اشتها را با کاهش رو به رو کند و به لاغری و کاهش وزن شما کمک فراوانی کند.
برای بهبود حرکات روده و دفع مواد زیاد هر روز صبح می توانید 1 لیوان آب ولرم را با 1 قاشق چای خوری آب زنجبیل ترکیب و میل کنید.
با افزودن مقداری زنجبیل خرد شده به چای سبز یا چای سیاه و نوشیدن آن، 20 دقیقه پیش از هر وعده غذایی موجب کاهش اشتهای شما می شود.
نوشیدن چای زنجبیل هم برای افزایش چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است.
مقداری از زنجبیل رنده شده را با آب نصف لیموترش تازه و یک لیوان آب ترکیب کنید و آن را قبل از هر وعده غذایی بنوشید تا از پرخوری شما پیشگیری کند.
اضافه کردن زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل به سس سالاد هم باعث بهتر شدن طعم آن می شود و همینطور به کاهش وزن هم کمک می کند.
برای کاهش وزن می توانید از معجون زنجبیل و عسل برای دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

ارسال نظر

;