خاکشیر چه فوایدی دارد؟

خاکشیر چه فوایدی دارد؟

خاکشیر چه فوایدی دارد؟

خاکشیر علاوه بر اینکه یک ماده خوردنی است، دارای فواید درمانی زیادی می باشد که از آن می توانید برای درمان بعضی از بیماری ها استفاده کنید که در این مقاله از سایت زرخواه ها به آن ها پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

خواص خاکشیر برای رفع تشنگی

تفاوت زیادی میان احساس تشنگی با نیاز بدن به آب وجود دارد. هنگامی که در خصوص احساس تشنگی صحبت می شود بعضی از نوشیدنی ها مانند شربت آبلیمو موجب ترشح بزاق بیشتر می شوند و که باعث رفع زودتر احساس تشنگی می شود اما به این معنی نمی باشد که نیاز بدن به آب رفع شده است. نوشیدنی های مانند خاکشیر بخاطر داشتن دانه هایی که آب را درون خود نگه می دارند و قادر هستند چندین برابر ظرفیت ذخیره آب را در خود نگه دارند و در زمان تشنگی نوشیدنی بسیار مناسبی به شمار می روند.

دانه های خاکشیر در دستگاه گوارش آب را در خود ذخیره می کنند و به مرور آن را به بدن منتقل می کنند و نیاز بدن را در مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کنند. ولی از آنجا که این نوشیدنی با شکر مورد مصرف قرار می گیرد باید درمیزان استفاده از آن احتیاط کنید چون مصرف بسیار زیاد از آن باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی می شود. توصیه می شود که آن ها را بدون شکر یا با حداقل شکر میل کنید.

خواص خاکشیر برای مو

خاکشیر از خواص ضد التهابی و ضد باکتری برخوردار است، پس هرروز 2 تا 3 لیوان از آن را مصرف کنید تا موهای تان دیگر دچار شوره نشود.

رفع آکنه و لک صورت

همانطور که بالا گفتیم خاکضر از خواص ضد التهابی و ضد باکتری برخوردار است و می تواند به رفع آکنه و جوش کمک زیادی کند و صورت شما را پاکسازی کند. برای درمان جوش فقط نیاز است 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک دوم فنجان عرق شاه تره و کاسنی ترکیب کنید و هر سه هفته از آن مصرف کنید.

خاکشیر حتی قادر است پوست شما را روشن تر کند و لک های پوستی را بهبود بخشد. 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با رنجیبین خیسانده شده و صاف شده ترکیب کنید و هر سه یکبار از آن مصرف کنید.

خواص خاکشیر برای زنان باردار

اگر در زمان بارداری دچار یبوست شده این، خاکشیر می تواند به رفع این مشکل کمک کند چون خاکشیر ملین است و مصرف زیاد آن در بارداری بخاطر شل شدن دهانه رحم خطرناک به حساب می آید و خطر قسط جنین در ماه های اولیه را در پی دارد ولی در اواخر آخر باعث تسهیل زایمان می شود. در شیردهی نیز بهتر می باشد از پزشک خود سوال کنید که آیا می توانید از خاکشیر مصرف کنید یا خیر؟

فواید خاکشیر برای مردان

خاکشیر بخاطر اینکه سودا دارد باعث رفع ضعف قوای جنسی و ناباروری در مردان می شود.

فواید خاکشیر برای نوزادان و کودکان

اگر کودکان دچار یبوست شده باشند، خاکشیر مانند یک ملین طبیعی عمل می کند و باعث رفع آن می شود و همینطور هضم غذا را بهبود می بخشد و بخاطر خاصیت ضد باکتریایی که دارد خطر ابتلا به اسهال را پایین می آورد.

اگر نوزاد شما دچار بیماری های مانند آبله مرغان و سرخک تب شده باشد و پوست او با خارش شدید رو به رو شده است، نترسید دوای درد آن خاکشیر می باشد چون تب بالا  و خارش پوست در نوزادان و کودکان را رفع می کند.

لازم است خاکشیر را از 2 سالگی به بعد به نوزدان خود بدهیدو پیش از آن شربت خاکشیر را از صافی رد کنید و از آب آن به نوازدان خود بدهید.

خواص خاکشیر برای چاق شدن

هر روز صبح ناشتا پیش از اینکه صبحانه بخورید، شربت خاکشیر و شیر را مصرف کنید این نوشیدنی می تواند به درمان لاغری و افزایش وزن به شما کمک کند. زمانی که شیر تازه و طبیعی داشته باشید میزان تاثیر گذاری این نسخه بیشتر خواهد شد ولی لازم است از صحت سلامت شیر و پاکیزه بودن آن اطمینان پیدا کنید.

لاغر شدن

اگر قصد لاغری دارید می توانید یک یک قاشق غذا خوری خاکشیر شسته را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و با شکر ترکیب کنید. از این نوشیدنی باید هر روز صبح بصورت ناشتا استفاده کنید. این کار را باید برای مدتی انجام دهید تا تاثیر خودش را بگذارد. علاوه بر تاثیر آن بر لاغری، خواص زیادی هم در حفظ سلامت بدن نیز دارد.

چه کسانی نباید از خاکشیر استفاده کنند؟

کسانی که دچار ورم و زخم معده هستند نباید از خاکشیر استفاده کنند.
کسانی که دارای طبع سرد هستند و از بیماری های روماتیسم و آرتروز رنج می برند، باید شربت خاکشیر را با ترکیب عسل و عرق نعنا استفاده کنند.
کسانی که با مصرف خاکشیر دچار سردرد می شوند باید خاکشیر را با کتیرا ترکیب کنند.
اگه کلیه سنگ سازی دارید، زمان استفاده از خاکشیر باید آن را چندین بار بشویید و اجازه دهید 12 ساعت در آب خیس بخورد.

ارسال نظر

;