تمام آنچه که باید در مورد هل و خواص آن بدانید

تمام آنچه که باید در مورد هل و خواص آن بدانید

تمام آنچه که باید در مورد هل و خواص آن بدانید

هل سبز برای جنوب شرق آسیا است که از خواص فراوانی در طب سنتی برخوردار است و از آن برای درمان بیماری ای زیادی استفاده می شود. حداقل از 4000 سال پیش از هل استفاده می شود و یکی از قدیمی ترین ادویه جات در دنیا به حساب می آید و در مصر باستان برای خواص دارویی مورد استفاده قرار می گرفته است و رومی ها و یونانی ها از آن برای عطر و بو استفاده می کردند. وایکینگ ها در طی سفرهای که داشتند، آن را کشف کردند و با خود به اسکاندیناویا بردند.

هل برای سلامتی چه خواصی دارد؟

هل باعث بهبود سلامت گوارشی می شود و از بروز برخی از بیماری های خطرناک مانند سرطان پیشگیری می کند. همینطور به درمان دیابت و بهبود افسردگی کمک شایانی می کند ولی این تنها خواص هل سبز نمی باشد و فواید فراوانی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید و تا آخر مقاله آن را مطالعه کنید.

بهبود سلامتی گوارش با هل

از هل در آشپزی علاوه بر عطر و طعم خوبی که دارد، برای بهبود هضم هم استفاده کرد. چون هل متابولیسم را تحریک می کند و فواید آنتی اکسیدان و ضد التهابی با خود دارد. هل می تواند موجب تحرک ترشح اسید صفراوی در معده شود که در آخر هضم غذا را بهتر می کند. همینطور از بروز بیماری های دستگاه گوارش مانند رفلکس اسید، سوزش سر دل، اسهال و... پیشگیری می کند.

پیشگیری از سرطان با هل

هل یک درمان سرطان طبیعی به حساب می آید. این ادویه را جهت پیشگیری، تاخیر و حتی معکوس سرطان می توان استفاده کرد. هل همینطور باعث کاهش التهاب کلیه می شود که رشد سلول های سرطانی را به خوبی کنترل می کنند و موجب از بین رفتن آن ها می شود.

تاثیر هل در تقویت سلامت قلب

هل با توجه به خواص آنتی اکسیدانی که دارد، باعث تقویت سلامت قلب می شود. همینطور هل دارای فیبر می باشد که مواد مغذی که می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک بسزایی انجام دهد و سطح فشار خون را کاهش دهد و این عمل برای قلب بسیار مفید است. در این خصوص هل سیاه بسیار بهتر از هل سبز می باشد.

مبارزه با افسردگی توسط هل

بر اساس گزارش بهداشتی، هل قادر است به افراد برای مقابله با افسردگی کمک کند. فقط چند دانه هل را پودر کنید و در آب بجوشانید و چای آن را هر روز بنوشید.

خواص هل در مبارزه با آسم

هل نقش بسیار موثری در مبارزه با علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی در قفسه سینه دارد. این ادویه موجب می شود تنفس با افزایش گردش خون در ریه ها آسان تر گردد و همینطور در خصوص التهاب غشاهای مخاطی، التهاب به وجود آمده از بین خواهد رفت. از هل سبز می توانید برای درمان آسم، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی استفاده کنید.

درمان دیابت با هل

هل سرشار از منگنز است، ماده معدنی که قادر است از خطر ابتلا به دیابت پیشگیری کند.

بهبود سلامت دهان با هل

هل دارای خواص ضد میکروبی می باشد که موجب بهبود سلامتی دهان می شود. هل قادر است از پوسیدگی دندان جلوگیری کند و به درمان تنفس بد کمک بسزایی کند.

هل و افزایش اشتها

هل می تواند کمبود اشتها شما را رفع کند و حتی روغن هل هم می توان به عنوان یک محرک اشتها عمل کند. همینطور هل در درمان هیستوپلاسموز که یک نوع بیماری می باشد و علائم آن عدم اشتها است، کمک می کند.

کاهش فشار خون با هل

هل را می توانید در سوپ، خورش ها و حتی خوراکی های پختنی اضافه کنید چون باعث کنترل سطح فشار خون شما می شود.

تقویت سلامت بدن

هل یک داروی مقوی غرایز جنسی اثبات شده می باشد. این ادویه سرشار از سینوئول است و تنها یک قاشق کوچک پودر هل قادر است محرک های عصبی را آزادسازی کند و احساسات شما را برانگیزد.

بهبود سکسکه با هل

هل دارای خواص آرامشبخش عضلانی می باشد و همینطور قادر سکسکه را بهبود ببخشد. یک قاشق چای خوری پودر هل را به آب گرم بیافزاید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند.

بهبود گلودرد با هل

ترکیبی از هل، دارچین و فلفل سیاه قادر است که گلودرد شما را بهبود ببخشد. هل موجب نرم شدن گلو و دارچین خاصیت آنتی باکتریایی را ارائه می کند و فلفل سیاه قابلیت زیستی دو عنصر را با افزایش رو به رو می کند. می توانید 1 گرم از پودر هل و دارچین، 125 میلی گرم فلفل سیاه را همراه با یک قاشق چای خوری عسل را سه بار در روز میل کنید. همینطور هل موجب کاهش تهوع و استفراغ می شود.

جلوگیری از لخته شدن خون

هل دارای اجزای متعددی می باشد که از لخته شدن خون پیشگیری می کند.

ارسال نظر

;