چگونه در خانه لیمو عمانی درست کنیم؟

چگونه در خانه لیمو عمانی درست کنیم؟

چگونه در خانه لیمو عمانی درست کنیم؟

لیمو عمانی همان لیمو ترش خشک شده می باشد که بعنوان چاشنی در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید خودتان در خانه لیمو عمانی درست کنید با ما همراه شوید. چون در این بخش از سایت قصد داریم روش تهیه آن را در منزل به شما عزیزان آموزش بدهیم.

لیمو عمانی جزوء اصلی ترین چاشنی غذاهای ایرانی به حساب می آید که طعم و عطری فوق العاده به غذا می دهد. لیمو ترش شیرازی خشک شده را لیمو عمانی می گویند که از آن برای طعم دادن و ترش مزه کردن به صورت درسته یا پودر شده (گرد لیمو) به غذاها و خورش هایی همانند قورمه سبزی و قیمه، آبگوشت، انواع سوپ، چای، دمنوش و شربت اضافه می کنند. در ادامه روش تهیه لیمو عمانی در خانه را آموزش داده ایم و با دقت آن ها را مطالعه کنید.

خرید لیمو ترش:

برای درست کردن لیمو عمانی اولین مرحله خرید لیمو ترش شیرازی می باشد. لیموهایی را باید انتخاب کنید که پوستی صاف و شفاف، درخشان و سالم می باشند و لیموهایی که پوست کلفت و اسفنج شکل دارند و زدگی و خرابی روی پوست آن ها وجود دارد را انتخاب نکنید چون بیانگر شرایط نگهداری و انبار کردن غیر استاندارد آن ها است. برای درست کردن لیمو عمانی لیموهای بزرگ را جدا کنید.

مواد لازم:

برای تهیه لیمو عمانی به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

لیمو ترش شیرازی: یک کیلو
سرکه: یک فنجان
نمک: به میزان لازم

لیمو عمانی

مرحله اول تهیه لیمو عمانی :

در ابتدا باید لیمو ترش های شیرازی را به خوبی بشویید و بعد روی آن ها کمی نمک بپاشید و اجازه دهید یک روز بمانند و سپس آن ها را با آب سرد به خوبی بشویید.

مرحله دوم :

داخل یک قابلمه آب و یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا جوش بیاید.

مرحله سوم :

لیموترش ها را به داخل آب و سرکه جوشیده اضافه کنید و صبر کنید 10 ثانیه بجوشند و بعد آن ها را با آب سرد به خوبی آبکشی کنید.

مرحله چهارم:

بعد از اینکه لیمو ترش ها را آبکشی کردید، آن ها را درون ترکیب آب جوش و سرکه اضافه کنید تا به مدت 1 دقیقه بجوشند و بعد درون آبکش بریزید ولی آبکشی نکنید.

مرحله پنجم:

صبر کنید تا لیمو ترش ها خنک شوند و بعد لیمو ترش ها را با خلال دندان سوراخ کنید و روی یک پارچه ی نخی تیره بریزید و زیر نور آفتاب قرار بدهید. پارچه نخی تیره موجب جذب بیشتر نور می شود.

مرحله ششم:

بعد از اینکه 10 روز را سپری کردید، لیموهای کمی خشک شده را درون سبد قرار بدهید و آن ها در سایه بگذارید تا کاملا خشک شوند.

نکته بسیار مهم:

برای اینکه لیموها کاملا خشک شوند، نیاز به مدت زمان یک الی دو ماه می باشد. در صورتی که به نور خورشید دسترسی ندارید، لیموها را کنار شوفاژ یا بخاری خشک کنید.

ارسال نظر

;